Totaal aantal pageviews

zondag 16 augustus 2015

Praag (3)

Een 'Dansend Huis', zo stond dit kantoorgebouw in mijn gidsje beschreven. Ik moet zeggen dat ik het niet meteen zag hoor. Maar bij nadere beschouwing vanaf een ander punt wel degelijk!

Het gebouw is ontworpen door twee architecten, de Tsjech Vlado Munic en de Canadees Frank Gehry. Omdat het gebouw lijkt op twee dansers, heette het eerst Fred en Ginger (Astaire en Rogers), maar nu dus het dansende gebouw.

En dan wordt dat gebouw vanaf de overkant weer getekend door misschien wel een oefenende architect in de opleiding.

Karel van de Karelsbrug werd ook uitgebreid getekend door een groep kinderen van zeer verschillende leeftijden. Ik dacht een tekenschool of zo.




In alle drukte zaten ze daar midden op het pleintje waar dat beeld staat hun ding te doen. Ik beklaagde de meester wel een beetje. Het was niet een beetje druk, maar superdruk. Je zal er maar eentje kwijtraken...

4 opmerkingen:

Wieneke zei

Zo leuk, jouw beelden uit Praag. Ik ben er weer helemaal terug. Schitterende stad!

Pippa's Hus zei

Echt een mooie stad! Bij je vorige post moest ik wel lachen om de foto van de dame in een werkschort. Zo eentje heb ik eens gekocht in een kringloop winkel in Frankrijk, wat moet je ermee he? Maar ik vond het zo grappig. XX Esther

Happy Earl Grey zei

Prachtig Praag, ik heb er ook erg genoten. Fijn om je fotos te zien en even herinneringen boven te halen. Bedankt en groetjes El

Ingrid Orens zei

Dat jongetje op de laatste foto heeft precies wel talent !