Totaal aantal pageviews

dinsdag 24 november 2015

Leeuwentemmer

Thuis gebruik ik dat ding nooit, maar oh, wat was ik blij met mijn e-reader in die lange, lange week in het ziekenhuis. En met mijn telefoon. Zonder die twee was het nog moeilijker geweest.
Ik heb gelezen en gelezen daar op die ziekenhuiskamer en stomme spelletjes gespeeld.
Maar als je nou denkt dat ik weet wat ik heb gelezen... echt ik kan het niet bedenken. Heel raar. Ik kan het opzoeken hoor, de e-reader geeft keurig aan hoeveel % van elk boek ik nog moet en wat er uit gelezen is, maar ik laat het maar zitten.

Dit boek van de bieb lag thuis op me te wachten en  wat een afschuwelijk verhaal dit. Echt!
Over het slechte in de mens.
Ik las het voor het overgrote deel 's nachts omdat ik niet kon slapen. Ja misschien had ik dat gewoon niet moeten doen. Maar ik sliep ook al niet zonder dat verhaal.
Het boek is een deel uit de Fjälbackaserie. En het leuke ervan is dat je de hoofdpersonen al tamelijk goed meent te kennen uit vorige delen. Patrik de rechercheur, zijn vrouw Erika, hun kinderen en Erika's zus. Zij allen hebben natuurlijk hun eigen dingen en daar leef je naast het spannende en enge verhaal, in mee.
Het heeft weinig zin om hier uitgebreid over het verhaal te vertellen. Als Lackberg nieuw voor je is, gewoon beginnen bij deel 1. De IJsprinses. En als dat niet zo is dit deel lezen. Maar alleen als je tegen nare verhalen kan.

9 opmerkingen:

Els04 zei

Niet dus :)

KnutzEls zei

Als ik het nieuws zie/lees heb ik ellende genoeg. Niet op mijn lijst dus.

Happy Earl Grey zei

Van harte beterschap! eE ik ben ook heel erg blij met mn E-reaeder ook thuis hoor, maar denk niet dat ik dat boek ga lezen. Ik lees nu "Als je het niet kunt zien", een aangrijpend boek dat zich in de WOII afspeelt. Alsof we nog geen oorlog genoeg zien ;)
Hartelijke groeten El

Marthy zei

Ik ben in "Engeleneiland" van Lackberg bezig, Bettie, die ik goed vind. Verschillende van haar Fjälbacka boeken zijn verfilmd en hebben wij op Canvas gezien.
Ik hoef niet zo nodig over het slechte in de mens te lezen, daar worden we nu mee overvoerd in kranten en op tv, dus ik laat deze titel maar ongelezen, denk ik.

Vlimbouter zei

Ook niets voor mij, dit boek. De werkelijkheid is op dit moment al spannend genoeg...
Ik gebruik mijn tablet om te lezen op de trein onderweg naar het werk. Ik vind dit heel handig: niet meer sleuren met dikke boeken, maar de dagelijkse krant en een paar leuke boeken altijd voor het grijpen op mijn tablet.
Groetjes en hou je sterk. Vlimbouter

Mirjam zei

Ik heb de hele serie in de kast staan en ze allemaal gelezen, op deze ene laatste na.
Daar moet ik nog aan beginnen.....
Fijne avond,
Liefs,
Mirjam

Mirjam zei

Ik ben op het moment "Wat ons niet zal doden" aan het lezen. Het vervolg op de Millennium-trilogie. Ook weer zo'n pakkend boek. Een aanrader dus Bettie...
Liefs,
Mirjam

Marloeskreatief zei

Ben gek op thrillers ,gek genoeg eigelijk .
,
Maar heb ik iets gemist een lange week in ziekenhuis ,......

Bertiebo zei

Ja dat heb je denk ik gemist, Marloes, maar je kunt het nog zien hoor. 17 november