Totaal aantal pageviews

dinsdag 1 december 2015

Leegstand

Soms valt het me niet eens meer op dat er zo veel winkels leegstaan.
Soms is zo'n winkelpand ook weer snel opgevuld door een of andere tijdelijke winkel. Zo eentje waar je van tevoren al van weet dat het niet blijvend zal zijn.
Soms kan ik niet eens meer bedenken wat er gezeten heeft in zo'n leegstaand pand.
En al helemaal kan ik niet bedenken of het nou met de crisis te maken heeft, of met het feit dat mensen online winkelen, waardoor er gewoon minder winkels nodig zijn. En in Hoorn, de stad waar ik woon, schijnen de huurprijzen ook idioot hoog te zijn. (Dat hoorde ik van iemand die een winkelruimte in Amsterdam huurt en daar veel minder betaalt).
Hoe dan ook, ik vind het een naar gezicht. En een beetje leeg voel ik me ook. Tja...

4 opmerkingen:

Marloeskreatief zei

Ja ongezellig

Marthy zei

De detailhandel heeft het niet makkelijk, of het nu door de crisis komt of door de on-line aankopen. Wij hebben 35 jaar een winkel gehad, blij dat we niet meer mee hoeven te doen.

Mirjam zei

Ik vind het altijd een trieste aanblik, zo'n leeg winkelpand.
Het is te hopen dat deze ook snel weer gevuld is.
Fijne avond,
Liefs,
Mirjam

Vlimbouter zei

Zo'n leeg pand geeft altijd een onbehaaglijk gevoel. Maar als er veel panden leeg staan, zal de huurprijs wel snel dalen en dat is dan weer positief voor wie een winkeltje wil beginnen.