Totaal aantal pageviews

donderdag 24 december 2015

Light

Ik had kaartjes gewonnen voor een rondvaart langs de lichtobjecten van het Amsterdam Light Festival.
Jaja, de tweede prijs al in de afgelopen week, die ik mocht innen.
Superleuk. Mensen doe toch vooral overal aan mee, want winnen is zo leuk! 

Van Sinterklaas had ik ook nog eens twee kaarten voor zo'n rondvaart gekregen. Sint weet dat ik erg van dat festival houd!
Maar om nou twee keer die rondvaart te maken was ook een beetje overdreven. Dus Sint persoonlijk en zijn vriendin gingen ook mee.
Laten we nou net de enige winderige regenachtige avond van de week hebben uitgekozen...
Beetje jammer, daar konden zelfs de gluhwein en de erwtensoep die bij het arrangement hoorden, niets aan veranderen.
De ramen in de rondvaartboot waren beslagen en zaten onder de druppels. Er lagen trouwens wel ruitenwissers klaar. Leuk detail.
Maar ja, voor mooie  foto's waren de omstandigheden niet zo best (en om eerlijk te zijn, mijn vaardigheden ook niet).
Dus plaats ik gewoon deze mislukkeling,  die ik eigenlijk best mooi vind.  Qua compositie dan hè, haha

Maar toch was het ontzettend leuk. Ik ben al vanaf het begin fan van het Light Festival, maar ik had het nog niet eerder vanaf het water bekeken.
Met ook nog een uitleg erbij. Die er op neer kwam dat het thema vriendschap elke keer weer opnieuw werd genoemd, waardoor wij melig werden (Sinterklaas en ik) en zelf overal al gingen bedenken wat een object met vriendschap te maken zou kunnen hebben.

Nu even serieus. Het Light Festival is echt prachtig. En als je de kans hebt moet je er zeker heen. Wij hebben er heel erg van genoten.

Nog voor ik van de prijs en het Sintcadeau af wist, had ik ons (in het kader van er moet meer gewandeld worden)  al opgegeven voor een wandeltocht (van 15 kilometer) georganiseerd door de club die ook de Dam-Tot-Damloop regelt.
Die is op 27 december en hopelijk zal ik dan beter in staat zijn om foto's te maken en te laten zien hier.

Want prachtig is het. ECHT! Alle werken zijn speciaal voor het festival gemaakt.
En wat je er extra bij krijgt is een verlicht Amsterdam. Je kijkt in de huizen naar binnen, je ziet hoge kamers met prachtige kroonluchters. Verlichte kransen op deuren, kerstbomen. De bruggen zijn allemaal verlicht...

Je kunt,  geheel gratis,  ook zelf gaan lopen natuurlijk. En stoppen wanneer je maar wilt. Dat kan nog tot 17 januari.

6 opmerkingen:

Wieneke zei

Dit is echt niet normaal, hoor. Jij wint zo veel. Harry doet ook overal aan mee (puzzels en crypto's), maar hij wint nooit iets. Hij wil een cursus bij jou gaan volgen, kan dat?

Bertiebo zei

Ja zeker kan dat. Vooral omdat er maar één les geleerd hoeft te worden: meedoen en herhaal!

Vlimbouter zei

Dank je voor de tip. Ik kende het lightfestival in Amsterdam helemaal niet. Deze keer zal het niet meer lukken, maar misschien wel volgend jaar.
Fijne Kerstdagen en ... blijf winnen!

Marthy zei

Had graag meegedaan aan de wandeling in Amsterdam, maar ben nu te laat. Veel plezier en ik verwacht mooie foto's.

Mirjam zei

Wat leuk dat je al weer in de prijzen viel. En super leuk dat je er ook nog flink van hebt genoten ook. Ik vind je foto inderdaad wel wat hebben, maar ben toch wel heel benieuwd naar de foto's die je nog tijdens de wandeling gaat maken.
Liefs,
Mirjam

Marloeskreatief zei

Wat een bofkont .nou al doe ik mee het is in mijn hele leven nog niet gelukt ook maar wat te winnen .
Ha ha ,win maar lekker door hoor ik gun het je van harte .fijne feestdagen