Totaal aantal pageviews

maandag 16 januari 2017

Een leeuw in het Rijks

En toch... sta je raar te kijken als je ineens een leeuw ziet in het Rijksmuseum, Amsterdam. Niet in een zaal of zo, maar gewoon in de hal.
Die hal in het Rijksmuseum is groot en mooi en je zou er best kunnen zitten om te kijken naar de mensen die er in en uit lopen.
Wij keken ook naar mensen, maar dan vanuit het restaurant, waar je, als je mazzel hebt aan de rand kunt zitten en uitkijken naar de hal en dus de mensen. En de eventueel aanwezige leeuwen.

Er waren meer wilde dieren te zien en dat had te maken met weer een andere tentoonstelling.
Wat zijn leeuwen toch mooi!!!. Mijn man en ik zijn allebei leeuw van sterrenbeeld. Ik heb voor de gelegenheid even onze horoscoop bekeken (in de Libelle), wat ik eigenlijk nooit doe. Dat is terecht, blijkt,  wat een onzin: we gaan een stimulerende, vernieuwende tijd tegemoet en het is prettig dat we niet tegengehouden worden door zaken uit het verleden. Tsjonge...
Maar ik heb wel echt wat met leeuwen.  Op mijn school hadden de groepen dierennamen. En mijn groep (met de oudste kinderen) heette De Leeuwen. Man, ik heb wat lessen gegeven over het gedrag en leefwijze van leeuwen.
(Deze leeuw was opgezet en uitgeleend door Naturalis vertelde een suppoost. Hij moet bijna weer terug! )

10 opmerkingen:

Onliemie zei

Haha ja horoscopen... dat is toch echt niet te doen die onzin! Mooie dieren die leeuwen maar ik zie ze liever levend... (van ver) :-)

KnutzEls zei

Mooi, zo'n dier in het museum.

Griemmank zei

Beetje mottig dier. Iets te lang in het museum geweest? ;-)

Mirjam Kakelbont zei

Sommige eigenschappen van de Steenbok die ik ben, herken ik wel. Maar dat zal iedereen hebben. Ik hecht er verder weinig waarde aan.
Een mooie leeuw, maar ik ben het met mijn bovenbuurman/vrouw eens: een beetje mottig.
Goed dat je schreef dat de leeuw van Naturalis komt, anders had ik 'm niet bij het Rijks kunnen plaatsen.

Els04 zei

tof!

Inge zei

Ook ik ben Leeuw, maar mijn horoscoop klopt nooit :-)

Mrs. T. zei

Ik heb laatst een horoscoop uit mijn duim gezogen voor een glossy. Was erg leuk om te doen. ;-)

Pippa's Hus zei

Wat cool die Leeuw! Ach horoscopen daar heb ik helemaal niets mee. XX Esther

Vlimbouter zei

Indrukwekkend zo'n leeuw.
Mijn sterrenbeeld is ook leeuw, maar in horoscopen geloof ik niet.

Mirjam zei

Hij ziet er heel echt uit zo! Wat een mooi gezicht.
Zowel Rijksmuseum als Naturalis staan op ons lijstje om te bezoeken dit jaar, dus bij de een of bij de andere kunnen we deze weer tegenkomen!
Fijne dag,
Liefs,
Mirjam