Totaal aantal pageviews

donderdag 19 januari 2017

Lion

Lion... een nieuwe film.  Er is veel reclame voor gemaakt, zegt mijn man. Ik had dat niet gezien, ik haalde deze film gewoon uit het blad van Cinema Oostereiland.
An Amazing True Story zo wordt de film geafficheerd.
Het is het verhaal van de Indiase jongen Saroo Brierley. Als kleuter pikt hij met zijn broertje  stenen van goederenwagons, om die door te verkopen en zo de inkomsten van het gezin te verhogen. Maar dan raakt hij gescheiden, eerst van zijn broertje en dan van zijn hele familie, doordat hij in slaap valt in zo'n trein, duizenden kilometers reist door India en terecht komt in Calcutta. Daar moet hij zien te overleven. Via een weeshuis, komt hij uiteindelijk terecht in Australië, waar hij geadopteerd wordt.
Dat is het eerste deel van de film. Mooi, mooie beelden en dat superlieve jongetje, gespeeld door Sunny Pawar. 
In het tweede deel zie je dat Saroo een fijne jeugd heeft daar in Australië, maar toch wil hij, volwassen geworden,  proberen zijn echte familie terug te vinden. Dat is heel erg lastig. Hij moet het doen met flarden herinnering. Ook de verschillende talen in India en het feit dat hij de talenkennis van een vijf-jarige heeft, maken het lastig.
Maar dan is er Google Earth en Saroo zoekt en zoekt tot hij een plek, een station meent te herkennen...

De film gaat over adoptie (er is nog een ander geadopteerd kind in het gezin, waar het niet zo goed mee gaat) en natuurlijk over de liefde. Gaat het niet altijd over de liefde?

Zoals gezegd: ik laat alleen trailers zien hier als ik de film de moeite waard vind. Dus eh... hier is de trailer:





Het is nu trouwens eens andersom. Meestal lees ik eerst een boek en verkeer dan in grote twijfel: ga ik de film zien of niet.  Deze keer wil ik nu nog  het boek lezen. Eerst de film en dan het boek... dat gebeurt me niet vaak. Dus ik ben benieuwd...

Vergeet ik nog te melden dat ik het een mooie rol vond, die van  Saroo, van Dev Patel. Ik 'ken' hem inmiddels goed. Hij speelde ook in the Man Who Knew Infinity en in the Best Exotic Marigold Hotel.
De adoptiemoeder werd gespeeld door Nicole Kidman. Maar ik vond juist dat gedeelte van de film wat minder, al lag dat geloof ik niet aan Kidman.

11 opmerkingen:

Onliemie zei

Whow ben nu al verkocht... mooi verhaal...nog knappere acteur! ;-) Wil ik zien!

In de weer zei

Lijkt me wel wat die film. The best exotic marigold hotel was ook wel aardig.

Het lieve leven... zei

Lijkt mij zeker de moeite waard! Behalve dan Nicole Kidman want ik krijg sowieso al vervelende kriebels van haar ;) Maar de acteur maakt een hoop goed ;)

pourquoi pas ??? zei

Ik vind het leuk om hier te lezen, ik denk altijd; wat heeft ze nu weer meegemaakt en is het iets voor mij. De film staat op mijn verlanglijstje maar of ik t in de bioscoop ga zien weet ik niet want ik kan heel moeilijk met mijn emotie omgaan, dus ik wacht misschien wel tot de dvd. Nicole kidman vind ik vreselijk. fijne dag.

Pippa's Hus zei

Klinkt goed! Deze film wil ik ook wel zien. XX Esther

Els04 zei

klinkt mooi!

elly zei

Tegen de tijd dat ik de dvd tegenkom neem ik hem zeker mee. Eruit voor een film, dat komt er gewoon niet van. Bedankt voor de tip.

Mirjam zei

Van de trailer kreeg ik al een brok in mijn keel....
Dus...!!
Liefs,
Mirjam

Marthy zei

Lijkt me prachtig.

Mrs. T. zei

Deze ga ik onthouden. Bedankt voor de tip.

Vlimbouter zei

Oh, deze film wil ik zien! Ik merk dat de release in België pas eind februari is. Nog even wachten, dus. Alvast bedankt voor de tip!