Totaal aantal pageviews

zondag 2 april 2017

Bank (2)

De nieuwe bank kwam op vrijdagmiddag, na een wachttijd van bijna drie maanden.
Een bank met een vrij grote poef, die te gebruiken is als tafel of je schuift hem aan en maakt er een soort chaise longue van.
De zenuwen waren hoog gespannen, want ja, dit is niet een bank die je zomaar weer weg doet als hij niet bevalt.
En dan die kleur...
De mannen die hem kwamen afleveren moesten wel een beetje lachen, ze zagen mijn wanhopige gezicht.
Ik vond het helemaal niks. Mijn man wel, die vond het fantastisch.
Toen ze weg waren, heb ik eerst maar eens even een potje gejankt.
De bank op zich vond ik weer mooi, maar het paste totaal niet in mijn interieur. Ik had al bedacht dat oudste deze bank dan maar moest nemen en wij de oude weer terug...
Maar de volgende morgen zag ik wat er mis was. Door die poef werd het veel te vol in de kamer, veel te vol. Er moest een en ander uit. Hup naar boven. Er moesten nog een paar dingen weg en er moest wat geschoven worden met planten en bloemen en met het (van de Kunstuitleen geleende) schilderij dat boven de bank hing.
En toen dat allemaal gebeurd was, zag alles er veel beter uit.
En nu kan ik eerlijk zeggen dat ik heel blij ben met de nieuwe bank. Bank nummer vijf en misschien wel onze laatste.

Je kunt op deze foto goed zien hoe mooi de bank is qua afwerking. De hoekjes van de kussens, bijvoorbeeld. Daar viel ik meteen op. En die poten.
De bank zit bovendien heerlijk. Ik ben nogal klein en de vorige was eigenlijk te groot voor mij. De eerste dagen lag deze nog niet lekker, maar dat is inmiddels met een paar kussens opgelost.
En qua kleur past de bank perfect bij de stoel van mijn ouders. Ook belangrijk.
Nog een pluspunt: de bekleding is van wol en het schijnt dat je daar niet al teveel op ziet qua vlek. Maar bovendien kon je er een onderhoudsabonnement bij afsluiten. Dus als een kleinkind moet overgeven, net op de bank, dan wordt die narigheid gratis hersteld, als het ons niet lukt. Vond ik nogal een geruststellende gedachte.
Conclusie: ik ben hartstikke blij. Echt.

Nog iets leuks:  ik herinnerde me ineens een heel mooi kussenovertrekje. Dat had ik jaren geleden gekocht in Petra, Jordanië. Er was daar een project van en voor vrouwen die op deze manier, met hun prachtige handwerk, een kleinschalig verkoop-project hadden.
Groen was toen ook al mijn lievelingskleur. Maar het stond niet en dus lag het lang in de kast.  Nu past het  perfect op de bank.Alsof het er voor gemaakt is.



De oude bank, staat geweldig bij oudste. Woensdag, op onze oppasdag, heb ik er toen Odin sliep, een heerlijk dutje op gedaan. Voor herhaling vatbaar.

24 opmerkingen:

Kitty zei

Oooo, hij is prachtig! En nog groener dan onze groene bank ;) echt een hele mooie kleur.

Pauline Kick, Logement it Foarhûs zei

het is een mooi plaatje, vooral het groen met alle bloemenkleuren. Het is inderdaad een prachtige bank en goed van je dat je zoekt naar de mogelijkheden. soms moet je overschakelen en het afscheid nemen van je oude bank en het wennen aan je nieuwe bank is even een tijdproces. Dat herken ik zo. Nu maar lekker genieten van je prachtige bank. groetjes Pauline

izerina zei

Mooie bank ,ook voor een heerlijk dutje

Inge zei

Dit is een mooie kleur groen! Proficiat met jullie mooie aanwinst!

Het lieve leven... zei

Ooohh...wat een blikvanger...jaaa ik hou van groen! Wat fijn dat ie nu helemaal bij jou past. En dat kussentje...echt helemaal mooi!!!

Jeanette Renting zei

Hele mooie bank, maar ik kan me voorstellen dat je moest wennen. Zelfs al vind je groen mooi, heb je de bank zelf uitgezocht enz. Thuis is het altijd anders dan in de winkel. Maar eind goed, al goed. Gelukkig is het je gelukt om het je eigen te maken. En met bloemen en planten wordt het groen misschien nog wel mooier.

miekequilt zei

Schitterende bank! En je kussen past er goed bij. Wij hebben ook al wat banken versleten en onze witte ikea zou ik graag vervangen. Maar dan geen groene hoor, want dat zou hier niet staan. Maar je inspireert wel om toch eens te gaan kijken.

Neeltje zei

En dan nu maar lekker bankhangen in het groen! Mooi hoor!

pourquoi pas ??? zei

Wat een mooie kleur en ja ik kan me voorstellen dat het eng is als je denkt dat de bank niet past. Wij hebben de fout gemaakt om een heerlijke hangbank te kopen en nog nooit zo vaak samen op de bank gezeten. haha.

Jeanne zei

Je kunt zeker tevreden zijn over je keuze, mooi!

Els04 zei

mooi!

Pippa's Hus zei

Hij is prachtig! Maar ik kan me je eerste reactie ook wel voorstellen. Zoiets groots in je huis. Daar moet je even aan wennnen. XX Esther

Vlimbouter zei

Groen is niet mijn lievelingskleur, maar jouw bank ziet er heel mooi uit en het Jordaanse kussen past er prachtig bij.

Marga zei

mooi!

Jolande zei

Je had gewoon een vooruitziende blik toen je dat kussentje kocht.
Ik vind het heel mooi staan.

In de weer zei

Dat is toch heerlijk dat je er nu blij mee bent.

Ageeth Mooij zei

Fiet fieuw! Wat een plaatje <3

Purperpolletje zei

Heel mooi! En die subtiele randjes maken 'm helemaal af, echt mooi in balans.
Het toeval wil dat we hier met kleurstalen zitten te puzzelen op de kleur van de nieuwe bekleding van onze bank. Ik wil ook graag groen, maar die groen van jullie zit er helaas niet tussen. Een groter contrast met de huidige kleur (rood) kan overigens niet, dus het is ook wel een beetje eng.

Mrs. T. zei

Ik vind hem echt prachtig! Goede keuze.

Emie zei

Ik vind hem geweldig, die nieuwe bank van jullie. Vooral ook de foto met boeket en bijpassende kussentjes kan zo in een woonblad!

Anita Willems zei

Ik kan me jouw spanning zo goed voorstellen. Dan heb je dat in de winkel bekeken en gemeten en uitgedacht en vond je het een geweldig plan. En dan heb je drie maanden de tijd om je twijfels toe te laten slaan. Stel dat het tegenvalt, stel dat ik verkeerd gemeten heb....
En als de bank dan uiteindelijk komt slaat wat een euforisch gevoel had moeten zijn om in een anticlimax.
Dat je het toch weer om hebt kunnen buigen is geweldig. Het hielp waarschijnlijk dat je man gelijk enthousiast was. Die kleurencombinatie op de foto vind ik prachtig! Wat een heerlijke groene kleur. Hier ga je nog heel lang plezier van hebben.

Ineke Jonker zei

Prachtig groen, groen is ook mijn lievelinfskkeur. Ook die handgemaakte kussens zijn prachtig. Je zal er snel aan gewend zijn denken ik.

Marthy zei

En zo kwam het toch nog allemaal goed. De bank is prachtig, ik zou ook vallen voor de afwerking. Ik hou van zulke details. Ik wil hem wel in knalblauw.

Ipie zei

Oh, hij is geweldig!
Ik hou er van als mensen hun eigen smaak laten zien in huis. Hier wordt ik echt heel blij van! Prachtig ook met dat kussentje 😀