Totaal aantal pageviews

zondag 23 april 2017

Fossiel


Hmmm... ik  merk dat ik het niet echt leuk vind dat mij hier in Portugal, in een museum een seniorenkorting wordt aangeboden.
Zonder vragen en zonder dat ik me moet legitimeren
De laatste keer in London, moest ik echt vrágen om zo'n korting én me legitimeren.
Dat was beter hihi, ze konden het daar gewoon niet geloven.

Gelukkig maakte een filmpje van onze oudste kleindochter veel goed.
De kinderen sturen bijna dagelijks foto's   en filmpjes van onze kleinkinderen, zodat wij hier 'in den vreemde' goed op de hoogte blijven van de ontwikkelingen en ze niet al te erg missen. Fijn.
Maar dat filmpje van Anna dus.
Ze zit te kleien en legt uit hoe je een slang maakt. Op tafel liggen ook al wat zelf gemaakte fossielen.
Dan gaat ze weer uitleggen: kijk, dit is een opa-fossiel. En dit een oma-fossiel.
Mijn hart stond al een beetje stil, maar gelukkig ging ze verder:  een Odin-fossiel en een mama-fossiel. Een papa-fossiel en Noor&Jet-fossielen.
Dus ik was oprecht verheugd dat ze niet alleen ons als fossiel aanmerkte!!

11 opmerkingen:

Ageeth Mooij zei

Wat schrijf je dat mooi! Ook ik ken van die momenten, zoals de opmerking dat bepaalde lippenstift uit kan lopen. Hoezo?!

Onliemie zei

Ha omgekeerd kan ook. Ons oudste van 31 kreeg deze week ongevraagd een korting voor jongeren van 18 tot 26! Ze vond dat wel heel erg grappig.
Leuk hé zo filmpjes van kleinkinderen. Ik begin het nu ook te merken hoe fijn dat is! :-)

Inge zei

Gelukkig maakte de fossiel van Anna alles goed :-)

Kitty zei

Hahaha, leuke kleindochter heb jij ;)
ook zo'n andersom-verhaal: Laura heeft zich ooit eens moeten legitimeren bij de kassa van AH omdat ze alcohol kocht. Ze was tweede helft twintig, heeft haar rijbewijs laten zien ;)

Alet Venhuizen zei

Je kunt er in ieder geval om lachen en de humor er van in zien. Mooi geschreven!

bart zei

Zeer algemeen gezien hebben levensvormen twee doelen. Ten eerste om succesvol hun genen of andere informatie door te geven en ten tweede in veel gevallen om een vorm van (al dan niet religieus) eeuwig leven te bereiken.
Als Anna jullie als opa en oma fossielen ziet, dan is dit dus eigenlijk het grootste compliment mogelijk! Niet alleen ben je er als opa en oma per definitie goed in geslaagd om aan twee generaties nakomelingen in ieder geval een deel van je genen door te geven, je bent als fossiel ook al een heel eind op weg naar het eeuwige leven.
En als je dan ook nog ongevraagd korting krijgt...

Matroos Beek www.beekblog.com zei

😂😂😂 ach Bettie toch! Prachtig!

Het lieve leven... zei

Hihi...je schrijft het zo grappig op ;);)

Mrs. T. zei

Hahaha, het zit je wel hoog zo te lezen ... ;-)

KnutzEls zei

Nou ja, ik kwam uit de middeleeuwen volgens onze jongste op de kleuterschool. En is fossil geen hip modemer?

Vlimbouter zei

Als dertigjarige vond ik het niet leuk dat ze me nog steeds juffrouwtje noemden, ook al liep ik met mijn kinderen aan de hand. Maar ik kan me voorstellen dat ik het ook niet leuk zou vinden als ze me spontaan seniorenkorting zouden aanbieden.