Totaal aantal pageviews

zondag 9 april 2017

Pan

Een tijd geleden had AH toch een pannenactie ?
Ha, ik heb er een hoor, zo"n  pan waar zo belachelijk veel zegels voor nodig waren.
Ik had echt een nieuwe pan nodig, en ik wilde er heel graag eentje met een deksel. Bovendien vind ik hem mooi.
Ik heb natuurlijk de zegels gevraagd van iedereen die voor mij bij de kassa stond en geen zegels wilde.
En mijn man heeft een goede bekende bij de kassa, die soms een hele serie van tien gaf. Dat schoot lekker op.
Dus ik ben blij.
Maar ik heb me ook geërgerd.
En wel aan de Gebrauchs-und Pflegeanleitung, aan de use and care instructions. In het Nederlands stond het er niet op. Dat werd goed gemaakt door vier (4) bladzijdes met aanwijzingen over het gebruik van de pan. Hele kleine bladzijdes weliswaar, maar ook hele kleine lettertjes, dus toch gewoon vier bladzijdes. In het Nederlands, dat ineens weer wel. 
Maar...
Zouden ze nu echt denken dat we allemaal niet goed bij ons hoofd zijn?
Dat dit de eerste pan is die ik in mijn leven aanschouw? Dat ik werkelijk niet weet wat ik met een pan moet?
Zouden ze dat denken?
Nou ik ben best goed bij mijn hoofd hoor en ik wist al als klein kind wat er met een pan moet gebeuren. Ik constateer nog een keer, dat Nederland een beetje verdebiliseert.
Het rare is dat bij zaken die écht lastig zijn - en dan heb ik het voornamelijk over het invullen van formulieren - de aanwijzingen nauwelijks duidelijk maken, wat er nou precies ingevuld moet worden. Sommige gebruiksaanwijzingen zijn ook totaal  'onleesbaar'. Die van mijn fototoestel bijvoorbeeld. Niet te begrijpen. En dat is nog maar een kleine zakhandleiding. Er is ook nog een grote van 400 bladzijden of zo en die is ook niet te snappen. En dan ben ik nog een redelijk opgeleid persoon, die goed was in begrijpend lezen.
Enfin,  doe daar wat aan zou ik zeggen!

Ps: De pan vind ik echt ideaal. Echt.

8 opmerkingen:

Wieneke zei

Prachtige pannen; ik heb de kleinste kookpan van het stel genomen. Ik denk dat uitgebreide beschrijvingen nodig zijn omdat we in een claimcultuur leven. Als er nog steeds mensen zijn die na een leven lang fors roken de sigarettenfabrikant aanklagen.......

Bertiebo zei

Ja dat van die claimcultuur geloof ik meteen, maar dat vond ik tot nu toe nog al Amerikaans. Maar mijn vorige stukje over de Zeezwaluwstraat had niks met claimen te maken. Vogel van die naam, haha

Neeltje zei

Mmoie pan. En zonder de gebruiksaanwijzing te lezen........je kunt er naar alle waarschijnlijkheid mee bakken en koken. 😆

Els04 zei

Ik vind het contrast tussen over-uitleg en te weinig uitleg (of niet te begrijpen) soms ook groot!

Matroos Beek www.beekblog.com zei

Aan zulke zaken erger ik me ook te pletter. Meelevende groet!

Happy Earl Grey zei

Soms slaat de maatschappij volkomen door en daar erger jij je niet als enige aan. Het is een prachtige pan, dat dan weer wel. Groetjes El

Het lieve leven... zei

hahaha...zo herkenbaar! Wij hadden laatst een nieuw koffieautomaat gekocht en onze dochter ging de gebruiksaanwijzing lezen. Luid riep je uit...ahhhh...je mag 'm niet eens onderdompelen in water!!! En je mag ook je handen niet in het apparaat steken als de koffie doorloopt! wat een stom ding!!! ;););)

Marthy zei

Jammer dat ik nooit bij AH koop.