Totaal aantal pageviews

vrijdag 21 april 2017

Porto

Denk niet dat we alleen aan de port zaten hoor, daar in Porto. We bezochten een deel van de oude stad. We gingen er naar toe met de trein, vanuit Aveiro. Een prachtig station hebben ze daar:

Heel mooi betegeld met voorstellingen in blauwe tegeltjes. Na een uur ongeveer kwamen we aan in Porto, op het station dat ook bekend staat om... de voorstellingen in blauwe tegeltjes. Het was er een tikkeltje drukker!

Daarna gingen we naar de kathedraal. Het was er druk want het was Palmpasen en dat werd gevierd met palmtakken alom. Vrij uitbundig.
De volgende foto vind ik zelf erg leuk. Ik stond uit te kijken over de stad, dat kan heel mooi bij die kathedraal, want die ligt hoog en zag toen dit:

Klaar met z'n werk was hij en zo te zien daar zeer tevreden over. Er bleven  nog wel wat palmtakken over:

Terwijl we stonden uit te kijken,  stond zij ook uit te kijken, precies aan de overkant.

Enfin, daarna trokken we dan echt de stad in. Een wirwar van nauwe straatjes, klimmen of dalend, maar uiteindelijk dalend naar de rivier.
Daar was het echt heel erg druk, langs die kade. Met een mooi uitzicht op de Ponte Luis I. Mijn man had er wel graag op gewild, maar dat was mij echt een brug te ver.


Ik heb heel veel foto's gemaakt, die dag. Er is ook zoveel te zien in zo'n stad. Maar dit is de laatste hoor, kan niet bezig blijven natuurlijk.

En ja dat zeg ik nou wel, dat ik niet bezig kan bliljven. Maar voorlopig ben ik nog niet klaar met Portugal.  Helemaal nog niet.

5 opmerkingen:

Jeanette Renting zei

Mooie foto's. Vooral die van dat dametje met die was erboven. Gelukkig ben je nog niet klaar met Portugal.

Ferrara zei

Genoten van je reportage. Met Portugal ben je nooit klaar. Fotogeniek land.

Vlimbouter zei

Wat een prachtig station!

Mrs. T. zei

Mooi!

Marthy zei

Mooi, je foto's, zou daar ook wel willen lopen. Maar die brug ging ik ook niet op.