Totaal aantal pageviews

maandag 10 april 2017

Vier plus één

Nou had ik het laatst over die lekkere boeken waaraan een mens soms behoefte kan hebben. Die boeken met die riemen voor de honden en de laarzen en de scones en het fornuis, de Aga. De Aga-saga boeken.
Nou in dit boek komt geen Aga voor, geen laarzen en geen scones. Wel een hond, een hele grote oude hond en het boek loopt ook heel goed af. Die zucht van tevredenheid die bij dit soort boeken hoort,  kwam dus toen ik de laatste bladzijde had gelezen.
Het verhaal:
Jess is een alleenstaande jonge moeder. Ze heeft een dochter en een stiefzoon en is dol op allebei. Ze hebben het niet breed en de vader van Tanzie en Nicky betaalt helemaal niks. 
Jess heeft twee baantjes en ze houden net het hoofd boven water. Maar Nicky wordt vreselijk gepest op school en Tanzie is zo goed in wiskunde dat haar een beurs voor een hele goede school wordt aangeboden. Maar dan nog is het te duur. Dan horen ze over een wiskunde-olympiade met een prijs voor de winnaar van vijfduizend pond. Dat zou voldoende zijn voor Tanzies opleiding, maar hoe moeten ze in Schotland waar de olympiade zal plaatsvinden, komen? Ze krijgen hulp van de (nog) rijke Ed, een schoonmaakklant. Met hem gaan ze op weg naar Schotland. Maar Ed zit zelf ook behoorlijk in de problemen.
Zei ik al dat het goed afloopt? Dat doet het en ik vond het een heerlijk boek. Klaar!

7 opmerkingen:

Annemie Bosmans zei

Ook pas gelezen, en inderdaad, een echt feelgood-boek. En daar kan een mens echt eens aan toe zijn.
Bedankt trouwens, voor alle andere leuke leestips, en je fijne blog.
Groetjes, Annemie

Bertiebo zei

Dankjewel,Annemie. Ik ging meteen op zoek naar jouw blog maar kan het niet vinden. Klopt dat?

Els04 zei

echt goed inderdaad!

Pippa's Hus zei

Lijkt me een leuk boek! Op het lijstje maar weer. ;-)) xx Esther

Marthy zei

Ik heb er al eens een van haar gelezen, vond ik goed. Bedankt voor de tip.

vrolijk by Leen zei

Dit boek heb ik een hele tijd geleden ook gelezen. Het was zo 'n boek waar ik 's avonds mijn slaap voor liet, ik kon niet stoppen met lezen. Zeker een aanrader!

Vlimbouter zei

Komt op mijn leeslijstje. Bedankt voor de tip!