Totaal aantal pageviews

woensdag 12 april 2017

Zomaar een kat en zomaar een hond


Hoe het komt weet ik ook niet hoor, maar ik merk dat ik de laatste tijd veel foto's maak van honden en katten.
De katten trekken zich er niks van aan,als ik daar sta met mijn camera. Ze doen eens even slaperig een oogje open en gaan verder met hun bezigheden.  Zoals deze, bovenop een rode auto. Tsjonge, wat lag hij daar lekker.
Altijd als ik zo'n kat zie, verlang ik naar een eigen kat.
Dat gaat helaas niet vanwege een enorme allergie. Echt zo dat ik na een kwartiertje weg moet als ik in de buurt van een kat ben, anders gaat het mis.
Maar er is hoop.
Ik was laatst bij iemand op bezoek, iemand met een kat. Die kat was in de kamer, gewoon op de stoel naast de mijne en zelfs af en toe op schoot, want katten voelen of je dat wil en als je het liever niet wil, doen ze het juist.
Ik heb er geen centje last van gehad. Geen enkele klacht.
Zal ik erover heen gegroeid zijn?
Of zal het een bijwerking zijn van de Prednison? Het staat niet in de bijsluiter, maar zulke, toch reuze interessante dingen, zetten ze natuurlijk nooit in een bijsluiter.
Toch zou het zomaar kunnen, ik heb ook de hele winter geen eczeem gehad, mijn handen zijn echt helemaal schoon. Dat wijt ik ook aan de Prednison.
Voor alle zekerheid wacht ik nog maar even met een kat, tot de Prednison echt klaar is en hoewel ik aan het afbouwen ben, kan dat nog wel een hele tijd duren, want dat afbouwen moet uiterst langzaam gaan.

Ik zou ook wel weer een hond willen, een nieuwe Mac. Maar met dat oppassen en ook omdat we best vaak weg zijn, is dat geen optie.

Dit blogje ging over foto's van katten én honden.
Hier is mijn laatste hondenfoto. Wat een schatje hè. Hij lijkt op een leeuw!

11 opmerkingen:

Jolande zei

Wat een leuke foto's.
Het zou toch een hele fijne bijwerking zijn als je niet meer allergisch voor katten zou zijn.
Ik wil ook heel graag 2 jonge katjes, maar zie je ieder jaar overal bordjes met poesjes af te halen, dit jaar natuurlijk niet :-(

Emie zei

Ik heb wel eens gehoord dat katten met blauwe ogen geen allergie veroorzaken. Ideetje?

Inge zei

Mijn middelste reageerde altijd allergisch op onze katten: tranende ogen, jeuk, eczeem. Dat was tot drie jaar geleden, want sindsdien hebben we hier geen kat meer in huis. Vreemd is dat hij niet allergisch reageert op leenkat Luna die hier 's zomers woont. Wellicht omdat zij een binnenkant is en niet verhaart? Sinds kort heeft middelste een eigen (binnen) kat. Tot nog toe gaat het goed.

Purperpolletje zei

Toen ik stopte met prednison heb ik een zomer lang enorm last van hooikoorts en andere allergieën gehad, daarna werd het veel minder. Ook minder dan in het preprednisontijdperk. Dus wie weet!

Els04 zei

ik duim voor je!

Mrs. T. zei

Hier is bij de oudste een kattenallergie vastgesteld helaas. Maar in combinatie met medicatie gaat het tot nu toe prima. Gelukkig. Want anders zou oudste zomaar het huis uit moeten. ;-)

willy zei

onze zoon heeft vanwege een allergie een blauwe rus(schattig kleine katten) genomen. Kost wat, maar geen last van wat dan ook maar. Je schijnt voor van alles van katten allergisch te kunnen zijn, haren, huidschilvers, speeksel enz.

Matroos Beek www.beekblog.com zei

Mijn schoonzoon bleek ook over zijn allergie heen, en nu is er een kat in huis.
Gelukkig ben ik niet allergisch. Prachtig zo'n beestje in huis. Ik gun het je van harte. Het doet een mens echt goed.

Pippa's Hus zei

Dat zou mooi zijn als je er over heen bent. En anders is zo'n kale kat misschien een optie? ;-)) XX Esther

Elizabeth zei

Ja, ik snap dat je er naar verlangt om zelf een kat te hebben... hier een grote kattenliefhebber...
Ik kreeg 7 jaar geleden twee kittens, terwijl onze zoon behoorlijk allergisch is/was en astma heeft. Nou, het was niet leuk in het begin en de kinderarts had zoiets van 'hoe kun je dat nou doen?'Veel mensen denken dat de haren de boosdoeners zijn, maar het zijn de huidschilfers!
Mijn zoon heeft er geen last meer van, het lijkt een soort gewenning... Zelf had ik ook rode jeukogen in het begin, maar dat is ook helemaal over.
Ik zou beginnen om met regelmaat eens een poosje bij iemand te gaan zitten die een kat heeft, kun je kijken hoe je er op reageert...
En je foto's zijn natuurlijk super!

Happy Earl Grey zei

Er overheen groeien zou mooi zijn. Mar probeer, als je een kat wil, eerst eens een logeerkat uit. Een allergie kan langzaam terugkomen is mijn eigen ervaring en dan heb je weereen hoop ellende. Ik wens je wijsheid in deze. Hartelijke groet El