Totaal aantal pageviews

zaterdag 27 mei 2017

Borduurwerk: KLAAR



KLAAR!
Oh man wat heb ik hier hard aan gewerkt. Het ziet er nu nog niet uit, gekreukt en enigszins smoezelig. Maar ik hoop en verwacht dat als het mooi is ingelijst, dat het dan toch wel een aardig ding zal zijn. Mijn randenlap.
Ik schreef al eerder dat ik een bijna onherstelbare fout had gemaakt. Niet dat ik een kruisje verkeerd had gemaakt, of twee. Maar dat ik echt zo verkeerd had geteld dat het gewoon niet meer klopte met de rest.
Vanmorgen toen ik verder alles had geborduurd, ben ik nog even teruggegaan naar de ernstigste fout en heb ik nog een klein stukje kunnen herstellen. Maar alles uithalen om het helemaal goed te krijgen in dat blok, dat doe ik niet. Zo perfectionistisch ben ik nou ook weer niet. Trouwens, het heet niet voor niets handwerk hè.
Er zit nog een fout in, een grote, maar die kan ik eigenlijk niet goed meer vinden. Ik ontdekte trouwens ook een fout in het patroon.
De lap zal me altijd aan verschillende dingen herinneren. Portugal op de eerste plaats, omdat ik gedurende lange autoritten veel heb geborduurd. En ik zie mezelf ook nog zitten op de binnenplaats van het klooster.
Maar ook andere momenten, dat ik thuis aan het borduren was. Soms wel eens om vier uur 's nachts, omdat ik nou eenmaal slecht slaap.
En dan was er nog even het tekort aan garen. Waardoor ik niet verder kon. Dat garen moest besteld worden en het kwam maar niet aan. Toen ik erover belde werd me verteld dat het al verstuurd was en dat het er al lang had moeten zijn. En dat er meteen een nieuwe streng zou worden verstuurd. Helaas was die niet goed en dus weer wachten.
Maar nu is het klaar. Hoera!

21 opmerkingen:

Matroos Beek www.beekblog.com zei

Heel mooi gedaan Bettie!

schrijfselsvanmij zei

Mooi!

Katrien zei

Hoera :-) Leuk zo'n Lap met herinneringen. Ik vind de kleuren mooi.

KnutzEls zei

Een fout is je vergeven, alleen God is perfect (dat werd ons in Marokko verteld) Het ziet er prachtig uit!! Monnikenwerk.

Neeltje zei

Niks mis mee! Prachtig!

izerina zei

een foto van geduld

miekequilt zei

Ik snap dat je die foutjes jammer vind. Maar als je ze zelf al niet meer kunt vinden geeft dat toch niet. Het is een prachtige lap en hij hangt straks prachtig aan de muur.

Kitty zei

Wat een mooie, bijzondere lap. Knap werk hoor!

Marjan zei

Misschien een lap met hindernissen, maar wel met een prachtig resultaat! Ach die fouten die we maken: meestal ziet niemand anders die! En je hebt groot gelijk; het is hándwerk!
Heb je al een 'eindbestemming/afwerking ' in het hoofd of ga je daar nog rustig over nadenken?
Groetjes weer

Marjan zei

Misschien een lap met hindernissen, maar wel met een prachtig resultaat! Ach die fouten die we maken: meestal ziet niemand anders die! En je hebt groot gelijk; het is hándwerk!
Heb je al een 'eindbestemming/afwerking ' in het hoofd of ga je daar nog rustig over nadenken?
Groetjes weer

anne zei

Knap dat je hem helemaal hebt afgemaakt...en hij is prachtig ! Nu nog een mooi plekje en een mooi lijstje :).

Elizabeth zei

3x WOW... Ontzettend mooie lap en wat een werk is dat geweest...
Die foutjes ziet niemand, alleen jij kent ze. En dan moet je nog goed zoeken, hahahaha!
En ga je nu voor een nieuw borduurwerk?

Groetjes, Elizabeth

Emie zei

Zo dan, wat een werk is dat geweest. Complimenten. Alleen de achterkant strijken, hè, dat leerde ik van mijn oma.

Unknown zei

Wat prachtig. Heb ik goed geteld dat je er een jaar aan gewerkt hebt? Knap hoor, ik heb er geen geduld meer voor. Heb wel zo'n 40 geboortetegeltjes geborduurd en een stuk of 10 herinneringslapjes voor huwelijken en zo. Voor Jens en Karin nog een grote merklap voor hun trouwen, toen had ik het al jaren niet meer gedaan. Maar nu....nee, zoals ik al schreef: geen geduld meer! En weer zeg ik: Juffrouw Fikkert zit waarschijnlijk te grijnzen op d'r wolkje!

gewoonhannah zei

Prachtig Bertie. Wat heerlijk hé, borduren. Ik vond het altijd een soort meditatie. Mijn hoofd raakte leeg. Heb het nu al jaren niet meer gedaan.
Groet Hannah

Marthy zei

Ik kan geen foutje ontdekken maar ben dan ook geen deskundige. Ik kan het alleen maar ontzettend mooi vinden en bewonder je geduld. Ik zit weleens een poosje te lezen in de auto heen en terug naar de Ardèche, maar borduren...?

Unknown zei

Prachtig, Bettie! Ik vind het ook altijd fijn om herinneringen te hebben aan het maken. Die blijven! En wat ga je nu maken?

Ageeth Mooij zei

Gefeliciteerd, ik vind het mooi. Ook omdat het een verhalen-lap is geworden.

Mirjam Kakelbont zei

Je ziet je eigen fouten altijd dik (-: Je lap is prachtige geworden! Wat een getob over het juiste garen te pakken te krijgen. Dan wil je verder borduren en kan het niet. Gefeliciteerd met je handwerk!

Els04 zei

knap!!!

Vlimbouter zei

Echt mooi! Dat heb jij knap geborduurd.