Totaal aantal pageviews

vrijdag 12 mei 2017

Hindergroen


' Ik heb onuitroeibare onkruiden die hun handjes juichend uitsteken naar de regenhemel. Hindergroen heet dat tegenwoordig. Tenminste, ik las het woord ergens en heb het meteen verheugd aan mijn vocabulaire toegevoegd. Hindergroen! Ik heb véél hindergroen in de borders. Ik heb ook veel dikke naaktslakken, , maar die lusten geen hindergroen. Die lusten vooral hosta, delphinium Volkerfrieden en salvia Purple Rain'

Dit is een citaat uit het boek van Martine Bijl: Hindergroen.
Ik wilde dat boek al lang lezen en had het in bestelling bij de bieb. Maar het duurde en duurde maar. En toen, precies toen ik het stukje las dat Wieneke er over schreef, kreeg ik bericht dat mijn gereserveerde boek er was: Hindergroen.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het boekje met zeer veel plezier las. Zéér veel plezier. En de recensie die Wieneke maakte kan ik zeer beslist niet overtreffen. Ze kan zelf wel een boek maken. Dus lees de recensie van Wieneke en daarna het boek van Martine Bijl. Echt!

En dan ga ik nu even opzoeken wat Volkerfrieden voor een gewas is. Ja een mens moet wat op z'n vrije blogdag, nietwaar?

11 opmerkingen:

izerina zei

Ik heb het boek deze week gekregen. Ook gereserveerd door dat lovende blog. Trouwens"de derde generatie"(via jouw blog) was zo boeiend. Nu begrijp ik bepaalde mensen beter.

KnutzEls zei

Ook gelezen op aanraden van Wieneke. Heerlijk boek met die mooie humor.😁😁😁

Wieneke zei

Ik keek daarnet in mijn stats en zag dat de boel daar zowat ontplofte. Allemaal mensen, die via jou komen lezen wat ik van Hindergroen vond. Moet er erg om lachen. Ik hoop niet dat ze blijven komen, want dat kan ik niet aan, hoor :-)

Inge zei

Lijkt me een leuk boek, zeker na het lezen van Wieneke's recensie. Staat op mijn (steeds langer wordende) lijstje

Marthy zei

Ik heb het boek na de recensie van Wieneke op mijn verlanglijstje voor Sinterklaas gezet.

Vlimbouter zei

Bij deze staat het boek ook op mijn leeslijst. Columns vind ik altijd fijn.

Mirjam Kakelbont zei

Een heerlijk mens met gortdroge humor. I love it! Ze staat op mijn leeslijst.
Regenachtige groet.

Ferrara zei

Hindergroen, wat een mooi woord. Met bodembedekkers heb je er weinig last van.
Martine Bijl, fijn mens en wilskrachtig.

Neeltje zei

Bedankt voor de tip!

Ageeth Mooij zei

Mooi mens, Martine Bijl! Hindergroen hindert mij steeds minder door de jaren heen ;-)

Els04 zei

lijkt me geweldig!