Totaal aantal pageviews

donderdag 25 mei 2017

Ondergepoept

Op weg naar een winkel in Den Haag, stond ik, met de fiets, voor een stoplicht te wachten.
Ik was net een wagen gepasseerd die de goten aan het schoonmaken was.
Dus toen ik nattigheid voelde, dacht ik eerst aan iets uit die wagen
'Wat grmpfffx! is dit', blerde ik
Achter mij hoorde ik gelach, tamelijk luid.
Een man die daar met zijn zoontje ook stond te wachten legde aan dat zoontje uit dat 'die mevrouw' onder gepoept was door een meeuw.
Het zoontje kreeg de slappe lach.
'Het zit helemaal op uw rug, mevrouw', voegde de man er vrolijk aan toe.
Het zoontje lachte nog harder.
Ik zag natuurlijk niet wat er op mijn rug zat, maar dat mijn blote arm ónder zat, dát zag ik en ik rook het ook. Wat een stank. En op mijn handen ook en de handremmen van mijn fiets.
Getverdegetverdegetver.

 Het was bloedheet die dag, vorige week woensdag. Eigenlijk te warm om te winkelen. Maar ik was vlakbij de winkel waar ik wilde kijken.
Dus ik dacht, ik stop toch en  kijk even in die winkel of er iets van mijn gading is.
Zonder iets aan te raken natuurlijk.
Dan ga ik naar het oppasadres om te douchen en iets schoons aan te trekken van zoon en/of schoondochter. Ja ik neem geen schone kleren mee voor een oppasdag.
Als ik iets gezien heb in die winkel, ga ik nog even terug, anders niet.
Zo gezegd, zo gedaan.

'Kan ik u helpen, mevrouw?'
Nee dat kon ze niet.  Ik legde uit wat er gebeurd was, dat ik nergens aan zou komen en dat ik, als ik nu iets zag, eerst zou gaan douchen en dan terug zou komen.
Ze lachte vrolijk. 'Dat is heel goed', zei ze
Ik zag inderdaad een paar leuke dingen en vertrok snel naar het huis van mijn kleinzoon.
Die sliep nog steeds.

Mijn man zag echter niks op mijn rug en ook niet in mijn haar, wat ik verwacht had.
Die man bij het stoplicht had me dus gewoon in de maling genomen.
Echt alleen mijn arm was geraakt en mijn hand. Vol geraakt en  dat was al erg genoeg.
Dus ik poetste en boende en liet alles nog een keer inspecteren. En voor de zekerheid nog eens.
Daarna besloot ik terug te gaan naar die winkel.

Het was aanmerkelijk drukker dan de eerste keer.
'Zo, bent u nu fris gewassen?' vroeg de winkeldame, toen ze me zag binnenkomen
Ik zag wat mensen opkijken, eentje ging al een beetje opzij.
Dus ik legde het nog maar even uit. Dat was wel nodig.
Gelukkig kreeg ik daarna het medeleven waar ik recht op had en heel wat verhalen over zeer irritante meeuwen die denken dat ze alles maar kunnen doen.

Ps: Niks gekocht!

15 opmerkingen:

KnutzEls zei

Gratis een dosis geluk. Tenminste dat wordt beweerd, maar vies is het wel.

izerina zei

Eigenlijk geen leuk grapje van die meneer. Maar wel een meelevende reactie in de winkel.

Wieneke zei

Oh wat een horror! Ik hoop dat die flauwe kerel morgen in een enorme hondendrol trapt met zijn nieuwe schoenen. Die meeuwen van tegenwoordig zijn te erg :-) Maar vergeet niet dat een reiger er ook wat van kan. Ik kreeg eens een enorme flats op de voorruit van een reiger die op een lantaarnpaal zat. Dan kun je de auto wel aan de kant zetten en gaan poetsen. In mijn geval zelfs met slootwater en gelukkig een ouwe hondenhanddoek, want ik had niks anders. Je ruitenwissertjes kunnen zoiets echt niet aan. Maar het was natuurlijk nog erger geweest als de reiger zelf op de voorruit was beland :-)

Marlou zei

Ha die Bertiebo!

hahaha, wat een streek van dat ventje!
En wat heb je het leuk beschreven.
Mazzeltje, dat je niks hoefde te kopen...

Groetjes van Marlou

.

Jolande zei

Hahaha, ik ken het gevoel helemaal.
Wij waren in Vancouver en liepen over een steiger om in te kunnen stappen op de boot om orca's te gaan spotten en toen was het flatsj...in mijn haar en op mijn arm.
Ik heb altijd van die snoetenpoetsdoekjes bij me, dus daar hebben we het ergste er mee afgehaald, maar ik was toch blij toen ik 's avonds kon douchen.
De mensen om me heen gingen me gelijk vertellen dat het geluk zou brengen en dat was ook zo want we hebben die middag heel veel orca's gezien.

Emie zei

Die meeuwen in Scheveningen zijn echt een plaag. En die man en zoontje waren ook nog eens plaaggeesten. Maar je beschreef het geestig!

Neeltje zei

Alle zegen komt van boven! Vind je het heel erg dat er een glimlach op mijn gezicht verschijnt? Al leef ik zeker met je mee. Want die meeuwenplerken zijn wel zeer uitbundig!

Ageeth Mooij zei

Pracht-verhaal!
En dat volledig uit de context gerukte 'Zo, bent u nu fris gewassen?'.

Mirjam Kakelbont zei

Mijn man is een keer onder gepoept toen we op de tram stonden te wachten. Echt te smerig voor woorden! Wat een misselijke streek van die man. En ook nog in bijzijn van zijn zoontje. Onbeschaamd gewoon.
Lieve groet.

Vlimbouter zei

Wat heb je dat leuk verteld! Ik heb het ook eens beleefd in Frankrijk. We waren voor een hele dag weg en ik was nog maar pas uit de auto gestapt. Mijn haren en mijn arm waren geraakt. Ik had enkel een pakje papieren zakdoekjes bij. Een openbaar fonteintje bracht gelukkig soelaas.

Elizabeth zei

O jakkes..., maar zulke dingen gebeuren! Het is de kunst om er goed mee om te gaan...

Matroos Beek www.beekblog.com zei

Best grappig... zolang het jezelf niet overkomt... dus ja, ik leef met je mee... maar moet ook een beetje lachen. Sorry...

Els04 zei

oei oei!

Villa Zeezicht zei

Haha, het is natuurlijk wel heel erg flauw van die man, maar ik moet er toch smakelijk om lachen ;o)

lien zei

Oh je verdiende op z'n minst een leuk topje of shirt, al was t van de schrik!