Totaal aantal pageviews

maandag 29 mei 2017

Schilderijen en foto's. Hoorn

Een klein tentoonstelling is het maar, die van de vereniging Oud Hoorn. Getiteld: ‘Hoornse stadsgezichten – oude meesters zien Hoorn’
Het uitgangspunt was dat de kunstenaar in Hoorn moest zijn geboren of er lang gewoond en gewerkt hebben.
Mij leek het leuk om dat werk te gaan bekijken en dan op dezelfde plaats later een foto te maken zoals het er nu uit ziet.
Niet alle werken waren goed te fotograferen, tenminste niet door mij en ik vond ook niet alles mooi.
Maar ik ga het later nog wel een keer doen met een aantal schilderijen

Dit vond ik wél een heel mooi doek. Ik weet precies waar het is, dus daar ga ik nog een keer een foto maken.
Het is van een Oostenrijker, Carl Fahringer. Niet uit Hoorn afkomstig dus, maar wel iemand die heel vaak in Hoorn kwam om te schilderen. De stad en de haven vooral en dan verkocht hij zijn werk aan toevallig passerende toeristen.
Ik snap het hoor, Hoorn is ook echt een mooie stad.
Maar dit vond ik het allermooist. Het is zo fijntjes geschilderd door Frits ten Hagen


Deze schilder kwam ook niet uit Hoorn, maar woonde er wel heel lang. Op de terugweg kwam ik  langs de plek. En maakte een foto.


In deze straat, het Grote Noord, mag al lang niet meer worden gereden, dus ook niet geparkeerd, Maar verder is er niet veel verschil.

7 opmerkingen:

miekequilt zei

Prachtig schilderij. Wat leuk dat je voor ons op pad gaat.

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

wat een geweldig idee! Een foto maken van de situatie.
Een schilderij in het echt gaan opzoeken.
Tof!
En dat tweede schilderij is exact hetzelfde, alleen een paar andere mensen er op.

Het schilderij van de Oostenrijker spreekt mij ook aan.
Beetje gekke scheve huisjes...
Ben benieuwd naar jouw foto ervan...

Dag!
Groetjes van Marlou


Jeanne zei

Leuk om die voor mij bekende plekken zo te zien!

Matroos Beek www.beekblog.com zei


Foto en schilderij zijn bijna uniek. Wat mooi om te ontdekken!

Mrs. T. zei

Wat leuk: het schilderij en een foto.

Pippa's Hus zei

Wat mooi gemaakt! En wat een leuk idee om daar dan weer een foto van te maken. XX Esther

Marthy zei

Ja, Hoorn is een mooie stad, dat zagen we afgelopen winter nog toen we er met het Trekvogelpad door liepen. Het laatste schilderij is prachtig.