Totaal aantal pageviews

donderdag 4 mei 2017

Souvenirs

Hebben jullie nog iets leuks meegenomen van de reis?
Nou niet veel eigenlijk.
Want we vragen ons nog steeds en altijd af: 'Hoe zal het in Culemborg staan?' 
Dit in navolging van mensen die ooit met ons op reis waren en die, je raadt het al, uit Culemborg kwamen.
Het antwoord is bijna altijd dat het 'm niet gaat worden in Culemborg en ook niet in Hoorn.

Maar helemaal niks is ook zo saai. En dus kwamen er toch een paar dingen.
In de eerste plaats een bezem. Omdat ie groen was en leuk zou staan in onze tuin. Bovendien is het een echte herinnering, want bij veel huizen in Portugal zag ik zo'n bezem staan naast de deur. De stoepjes worden daar gewoon nog geveegd.
(Het voordeel van met de auto op reis zijn is dat je heel veel boeken mee kunt nemen en op de terugweg een bezem)
Trouwens we hebben hem ook nog even gebruikt onderweg, toen we parkeerden ergens waar veel glas lag.



In de tweede plaats:
Drie kleine blikjes sardientjes. Omdat ik de blikjes leuk vind en omdat de man op de markt zo blij was dat ik er naar keek.

Natuurlijk ook omdat je in Portugal voornamelijk vis eet en je bacalhau en  kabeljauw nu eenmaal niet zo makkelijk meeneemt.

In de derde plaats een kookboekje. Omdat er een recept in staat van Pasteis de Nata. En tsjonge, wat zijn die dingen toch buitengewoon heerlijk.
Helaas zag ik zojuist dat er een kilo suiker in moet. Gezien mijn huidige situatie stel ik het bakken nog even uit. 



Tenslotte, ook nog dit.

Een klein stekje van een graslelie. Omdat ik die nog nooit in het wild had gezien.
Illegaal geplukt in de tuin van een Moors kasteel.
En op deze wijze vervoerd. Ik vond het tamelijk slim van mezelf.
Ja maar, een graslelie kun je toch thuis ook gewoon vinden, Bertie.
Zeker, maar dit is een Portugees.
Ik heb ook een illegale Duitser (gepikt in een restaurant)  en als ik weer eens in een ander land ben, zal ik voortaan altijd speuren naar graslelies.

6 opmerkingen:

Villa Zeezicht zei

Haha, wat leuk! Echt souvenirs met een verhaal :) En die graslelies vind ik helemaal bijzonder, nog nooit in het wild gezien trouwens!

izerina zei

Eetbare souvenirs namen wij ook altijd mee. Om je nog even tijdens de maaltijd op vakantie te voelen.

Ageeth Mooij zei

Echte souvenirs, spullen met een verhaal. Mooi!

Jolande zei

Oh die pastei de nates...zo lekker.
Leuke souvenirs heb je meegenomen.
Ik heb een Griekse Harry Potter deel 1 gekocht als souvenir en dat staat vast heel leuk in Culemborg (en in het gat waar wij wonen hahaha)

Vlimbouter zei

haha, herkenbaar! Ik neem soms ook stiekem een scheutje van een graslelie mee. Maar dat ze ook groeiden in het wild? Nee, dat wist ik niet.

Het lieve leven... zei

hihi geweldig leuke souvenirs!! Die bezem mag hier ook staan!