Totaal aantal pageviews

maandag 25 september 2017

Mist

Vroeg wakker zijn, heeft beslist voordelen. Gisteren stond ik om half vijf op en om zeven uur had ik al een heleboel gedaan.
Dat was fijn, want ik wilde eigenlijk foto's gaan maken, tijdens mijn 10.000 stappen.
Foto's van de optrekkende mist, de zon die er door kwam en de dampende velden.

Jammer, aan de kleur van de lucht te zien, zou dat echt gaan gebeuren. Dus ik ging. 
Maar er gebeurde niets.
Het bleef een beetje mistig, het bleef grauw en grijs en de zon liet zich niet zien.

Dat neemt niet weg dat het toch een mooie wandeling was en toen ik weer thuis was, was ik echt heel tevreden.
De rest van de dag kon beginnen.



Nu ben ik ook wakker, maar ik kan nog niet zien, hoe de lucht kleurt. Het is echt nog donker. Maar wie weet? Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

19 opmerkingen:

Kitty zei

Toch heb je prachtige plaatjes geschoten. Vooral de onderste, heel sfeervol!

izerina zei

Dat was wel vroeg,met mooi resultaat

Anita Willems zei

Met een opkomende zon was de beloning van het vroege opstaan nog groter geweest. Twintig jaar geleden ofzo werkte ik in Assen en ging met de trein. Dan zag ik rond deze tijd van het jaar die mooie velden en bomen buiten in de mist, met dauwdruppels en spinnenwebben. Dan wilde ik wel dat er midden in de weilanden een halte was waar ik uit kon stappen. En dan kwam ik lekker niet op kantoor. Maar ja, plicht en taak en zo.

Matroos Beek zei

Prachtige foto's! Vroeg opstaan loont de moeite. Jammer dat ik zo slecht uit mijn bed kan...

Anoniem zei

Mooie foto's! Elk jaargetijde heeft zo z'n charmes.
Ik ga graag vroeg uit bed en ben 's morgens ook heel actief, maar vijf uur?????

Anoniem zei

10.000 stappen! Dat is ruw geschat 10 km iedere dag? Dapper hoor, mooie foto's van de mist.

Ageeth Mooij zei

Dapper en met mooie foto's als gevolg. Ik begrijp wat je voor ogen hebt, maar deze foto's zijn ook prachtig!

Neeltje zei

Je stond wel even stil op een link plekkie. Maar de foto's zijn prachtig.

Hanneke zei

Het zijn mooie foto's, maar ..HALF VIJF?? Heb jij een hekel aan je bed?

Sjoerd zei

Ik vind die middelste foto super...

Ferrara zei

Vroege Vogel, en het levert prachtige plaatjes op. Vooral de laatste. Ondanks de mist toch weerspiegeling in het water.

Jeanne zei

Heerlijk zo vroeg in de ochtend, ik doe het te weinig!!

Marthy zei

Terwijl ik ook vaak vroeg wakker ben doe ik het nooit, eruit en foto's gaan nemen.Ik zal mezelf eens ernstig toespreken.

Els04 zei

Schoon!!!!

Anoniem zei

Ik heb genoten van je sfeervolle foto`s thanks

Emie zei

Gewoonweg jaloers op dat vroege opstaan van jou. Ik zou het echt niet kunnen want ben totaal geen ochtendmens. Maar vraag me wel direct af hoe vroeg je naar bed gaat.

elly zei

Mooie plaatjes,m aar ik ben zooooo blij dat ik niet meer vroeg op MOET. Maar ja... het is wel genieten zo vroeg.

Mirjam Kakelbont zei

Mist heeft iets mysterieus, daar houd ik wel van. En met een hond wandel je door ieder weertype. Je foto's zijn prachtig!

Alet Venhuizen zei

Vroeg is fijn maar half vijf is wel erg vroeg ;-)
Mooie foto's toch.