Totaal aantal pageviews

dinsdag 23 januari 2018

Spelletje

Tijdens Frits' verblijf in het ziekenhuis, sliep ik bij onze dochter in Amsterdam. Ik dacht dat het wel fijn was als ik een beetje in de buurt was. Dat viel tegen, het was nog best een eind rijden naar het ziekenhuis.
Maar gezellig was het wel. Vooral toen Anna 's morgens een uurtje bij me kwam liggen. En maar kletsen, zo leuk.
Daarna deed ze een spelletje en dat spelletje vond ik geweldig, vandaar dat ik het hier laat zien.
Het heet Little Red Riding Hood de Luxe.


Je hebt een boekje, een grondplaat, boompjes, Roodkapje, een huisje met een schoorsteen, weggetjes en een wolf (maar daar waren we nog niet aan toe).
In het boekje zie je op iedere bladzijde een soort plattegrond. De figuurtjes zet je op het bord zoals de plattegrond aangeeft. En dan moet je weggetjes gaan leggen en wel zo dat Roodkapje in het huisje kan komen.

Dan moet het zo liggen, als op de foto in het boekje hierboven. Je moet de bladzijde omdraaien en dan zie je de oplossing.
Het begint heel makkelijk en per 'opdracht wordt het lastiger. Anna kwam al heel ver, tot niveau 19 en toen had ze er geen zin meer in.
Ik weet niet of je ruimtelijk inzicht kunt trainen, maar in ieder geval liet dit zien dat Anna ruimtelijk inzicht heeft.
Dat heeft ze niet van mij, dat is duidelijk. Mijn ruimtelijk inzicht is 0, nul.
Dat niveau waarop mijn 4-jarige kleindochter stopte, dat was voor mij al bijna  te moeilijk. Echt waar.

Dat Anna erg tevreden was, dat was wel duidelijk. Ik was het ook en als je nou nog eens een leuk spelletje zoekt voor jonge kinderen, dan is dit toch echt wel een tip!

24 opmerkingen:

izerina zei

Vind je kleindochter je verzameling roodkapjes ook geweldig?

Bertiebo zei

Nou eerlijk gezegd heeft ze die nog nooit gezien. Ik vind Roodkapje eigenlijk een naar verhaal!

Kitty zei

Leuk spul, die smart games!

Els04 zei

tof!!!

Jolande zei

Wij hadden ook een paar van dit soort spelletjes voor de kinderen, ik dacht met auto's en eentje met vliegtuigen, maar wat leuk dat er een Roodkapje uitvoering is.
De foto's zijn geweldig.

Ferrara zei

Leuk spel, dito kleinkind en slim! Won ze ook al niet met memory?

Floor zei

Zo te zien is dit spel niet alleen zinvol voor jonge kinderen, want mijn ruimtelijk inzicht is ook helemaal 0!
Als ik bijvoorbeeld iets in het spiegelbeeld moet knippen, gaat het eerst 3 x fout voordat ik het door heb.
Dus misschien iets voor mijn verjaardag :-)
Hoeveel niveau's zijn er eigenlijk?
Groetjes,
Floor

Floor zei

Zie bij Bol.com dat het er ook in het Nederlands is: Roodkapje Deluxe.
Het heeft twee 24 niveau's op twee verschillende manieren, met- of zonder wolf.
Dus misschien ook iets voor de mensen met weinig ruimtelijk inzicht zoals wij haha!

Jeanette Renting zei

Wat fijn dat je bij je dochter kon logeren, niet alleen voor de afstand. Het lijkt me ook fijn om dan niet steeds alleen te zijn.
Leuk spel lijkt me. En dan Anna in die pyjama, geweldig.

Matroos Beek www.beekblog.com zei

Anna is knap, in alle opzichten. Een kleindochter om van te snoepen. Daar zou ik ook van genieten.

Sjoerd zei

Dat is een goede tip voor de verjaardag van Jeslynn...

miekequilt zei

Wat fijn dat je bij je dochter kon logeren. En wat een leuk spel. Misschien een leuk kado voor onze kleindochter die binnenkort vijf wordt.
Is Frits weer lekker thuis?

Emie zei

Zo'n blond blij koppie boven een vrolijke pyama. We smelten met z'n allen!

Marthy zei

Lekker ding! Volgens mij zijn onze kleinkinderen veel slimmer dan wij op die leeftijd.

klaproos zei

:-) zo zie je maar bertie dat je van je kleinkinders ook weér héél veel kunt leren :-)

Nietzomaarzooo zei

Wat een heerlijke foto's van een zo te zien heerlijke kleindochter. Leuk spel lijkt me en wat een verademing dat het allemaal aan te raken is en niet alleen maar virtueel. Mooi!

Anita Willems zei

Wie wil nou geen spelletje van roodkapje?!

Onliemie zei

Whow wat een geweldig leuk spel. En dan nog met Roodkapje! En jij hebt haar dat niet cadeau gedaan? Dat Roodkapje? :-) Flink van Anna!

mirjam kakelbont zei

Zie het kleine ding stralen! En terecht: je hebt een slimme kleindochter.
Mijn dochter speelde dit spelletje als eerst op de computer maar in het "echt" is het natuurlijk vele malen leuker.

Ageeth Mooij zei

Gezellig, zo'n kleintje bij je!

Het lieve leven... zei

dat ziet er leuk uit...dit spelletje. Nou wie weet..in de toekomst met Jasmijn! Ik smul van jouw foto's...je kleindochters hebben alledrie zo'n stralend toetje...blije kinderen!!

lien zei

Nou da's een spelletje op je lijf geschreven!!!

Saralien zei

Mooi spel. Mooi kind ook trouwens. GEnieten!

Alet Venhuizen zei

Dat zijn inderdaad echt hele leuke spelletjes! En nog leuker als je het samen met oma doet natuurlijk.