Totaal aantal pageviews

vrijdag 27 juli 2018

Het houdt maar niet op...

Het houdt maar niet op, met de Roodkapjekaarten.
Nu kreeg ik zomaar vier kaarten in een geweldig leuke envelop, van Astrid.
Ik ken haar niet, bij mijn weten heeft ze nog niet eerder op mijn blog gereageerd, maar ze kijkt wel.
En ze bedacht dat ze ooit eens een sprookjestentoonstelling had georganiseerd in de bieb, met van alles en nog wat over sprookjes. Deze kaarten vond ze bij het opruimen van een doos oud papier. En stuurde ze op.
Wat zijn ze leuk!!! Ik laat ze zien!

De eerste is echt zo'n schattig plaatje. Een geschrokken Roodkapje, een gemene wolf en dan die drie kleine kaboutertjes, waaronder een heel nieuwsgierig mannetje. Deze kaart werd verstuurd in 1968.
De tweede kaart vind ik heel bijzonder. Ik herken niets aan de tekening, qua stijl bedoel ik. Deze is niet verstuurd en op de achterkant staat alleen een stempel: kampactie, ons huis, afd. Raampoort.
En daar is dan wel weer wat over te vinden, hier.
De volgende kaart, nr. 3, maar in mijn verzameling nr. 156:
 Gestuurd aan Janneke en haar familie in Haarlem. In 1958, met een postzegel van 4 cent erop.


De laatste kaart is de oudste, gepost in 1934 op het Centraal Station in Amsterdam. Aan den Jongeheer Jan ( bijna onleesbaar)Dennendaal. Met een postzegel van anderhalve cent en de aanbeveling op het poststempel:  Steunt het Nationaal Crisiscomité


Dit heeft natuurlijk helemaal niets met Roodkapje te maken, maar ik houd  er van. Het crisiscomité. Dat hadden we volgens mij niet bij de laatste crisis.Gelukkig niet
Tenslotte laat ik ook de envelop zien, die is ook leuk! En zelf gemaakt.

Astrid, ik was en ben superblij met de kaarten die ik van je kreeg. Dankjewel!!!

12 opmerkingen:

Petra1945 zei

Prachtig... Ik kom Roodkapje helaas nooit tegen, maar nu ik het weet blijf ik er toch op letten (ik heb überhaupt een verzamel-tic).
Overigens heette de jongeheer niet Dennendaal maar Demmendaal. Ja heus.

miekequilt zei

Geweldig. Wat een leuke aanvulling op je verzameling.

Jolande zei

Wat een hartstikke leuke kaarten, mooie aanwinsten voor je verzameling.

Ivy zei

Letterlijk en figuurlijk 'plaatjes'!

sjannesblog.com zei

Leuke kaarten. Die derde doet me denken aan het sprookjesboek, dat wij als kind hadden. Zelfde stijl, misschien wel hetzelfde plaatje.

Vlimbouter zei

Wat een toffe kaarten! Fijn dat je die toegestuurd kreeg.

juffrouw Ooievaar zei

Wat leuk voor je, een grote aanvulling op je kaarten :)
Wat zijn ze mooi èn oud, leuk dat ze bij jou nu goed bewaard blijven.
Ja, Blogland is leuk en gezellig!!
Groetjes Anita

nicole orriens zei

Wat een prachtige kaarten zeg! En wat een leuke hobby om die zo te verzamelen : )

Floor zei

Ach, wat schattig weer! De eerste steelt echt mijn hart.
Dat er zoveel zijn is echt bijzonder, kom ze tegenwoordig eigenlijk niet tegen, denk dat het echt iets van vroeger is.

Sjoerd zei

Mooie kaarten, ik ben meer van de kabouters, en die staan er ook op.

Anoniem zei

Leuk verhaal geschreven Bertieboo.
Grappig om de kaarten nu op deze manier te zien.
Jij bedankt voor je kaart.
Wie weet vind ik nog meer tijdens het opruimen.
Groet , Astrid

Klara zei

Leuk zeg! Spaar je alleen kaarten of ook andere voorwerpen met Roodkapje?
Ik ken iemand die alles van de zeven geitjes spaart. ook zo leuk.