Totaal aantal pageviews

donderdag 19 juli 2018

Kaarten die met boeken te maken hebben

Bij Postcrossing kun je aangeven welke kaarten je het leukst vindt om te ontvangen. Bij mij staat Roodkapje natuurlijk op nummer één, zo is de verzameling ook ooit begonnen. Maar niet alleen Roodkapje.  Ik heb ook aangegeven dat ik kaarten die met post te maken hebben erg leuk vind, of kaarten met paraplu's / parasols en ja ook kaarten die met lezen/boeken te maken hebben.
Het is geen verplichting hè, bij postcrossing. Je geeft een voorkeur aan, dat is het. Mensen mogen sturen wat ze willen.
Soms is dat heel verrassend. Soms is het helemaal niks qua kaart, maar dan is het toch nog leuk, want dan staat er bijvoorbeeld iets aardigs op geschreven of er zit een bijzondere postzegel op.  En soms is het een kaart waar ik heel blij van word.

Dit is zo'n kaart waar ik blij van word.
Het is er eentje uit China en daar heeft een Chinese man dus zitten knippen en plakken om mij een plezier te doen met een kaart van mijn voorkeur. 'Ni Hao' staat er op. En dat is ongeveer het enige Chinese zinnetje dat ik ken.

En deze is ook fijn. Hij kwam van iemand in Noorwegen. Maar de post heeft er zoveel stempels opgezet dat de titel en/of de naam van de schilder niet te lezen waren.
Gelukkig ben ik vrij goed in het speuren en vond ik de naam van de kunstenaar. Die is namelijk Briton Riviere. Hij is een in London geboren Brit (1840), afstammend van de Hugenoten.
Het doek heet Compulsary Education.

Nee, ik verveel me nooit!!!

15 opmerkingen:

Judy zei

Had er nog nooit van gehoord, dus even gegoogled op Postcrossing. Wat enig! Mooie kaarten heb je ontvangen!

Jolande zei

Zulke post is altijd de leukste, je hebt er weer twee mooie kaarten bij.

sjannesblog.com zei

Wat een cadeautjes!

Ageeth Mooij zei

Het blijft bijzonder, post uit al die landen. Ook leuk dat het tot speurwerk leidt.
Met het internet zijn zoektochten zo goed te doen.

Sjoerd zei

Het is wat Jeanne zegt. Op deze wijze zijn het cadeautjes.

Marthy zei

Ik heb nog nooit de indruk gehad dat jij je ook maar een moment verveelt.

Céline zei

Leuke kaarten heb jij ontvangen. Ik heb al een tijdje niets meer gestuurd, misschien in de vakantie oppakken.
Ik wil je graag bedanken voor je blog, ik lees het graag!
Door jou heb ik nu een mooie leeslijst gemaakt van boeken die ik graag wil lezen. Bedankt daar voor!

Ivy zei

Ik had ooit wel eens van postcrossing gehoord, maar heb me er nog nooit in verdiept. Ga ik doen. Wie weet.....

Nietzomaarzooo zei

kadootjes!

Bertiebo zei

Wat lief, Céline. Dankjewel!

Kitty zei

De bovenste is mooi maar die onderste vind ik echt prachtig!

miekequilt zei

leuke kaarten. Misschien ga ik toch ook meedoen.

Katrien zei

Geweldige lees-kaart!

Bernardine zei

Mooie plaatjes weer.
En van dat speurwerk hou ik ook.
Door postcrossing ben ik jou gaan volgen ;)

lien zei

Geweldig, vooral die laatste!!