Totaal aantal pageviews

zaterdag 18 augustus 2018

Duindoorn

Over de lunch op de heenweg naar Groede, in de Zeeuwse Hemel in Zierikzee, had ik een vorige keer al eens verteld. Het is een klein, maar erg gezellig zaakje en ze hebben er de lekkerste broodjes en taartjes.
Ik nam deze keer alleen thee, maar wel met een selectie Zeeuwse bonbons. Met namen als Babbelaar, Oester, Duindoorn en zo. Daar sla ik graag een broodje voor over.
Het leuke is dat er tegenwoordig in een pand ernaast een winkel is. Ze verkopen daar produkten waar ze in het restaurantje mee werken. En nog veel meer.  Daar zag ik duindoornsiroop en duindoornjam. Ik kocht allebei. Maar ga ze pas over een tijdje  gebruiken, om het vakantiegevoel nog even vast te houden.
Mmm, duindoornjam  op geitenkaas, dat lijkt me heerlijk.
De Zeeuwse Hemel in Hoorn gaat dat worden.

8 opmerkingen:

miekequilt zei

Lekker! Die siroop is een goede oppepper en vitaminebom als de herfst begint.

Judy zei

Mmmmmm lekker. Duindoorn is vreselijk gezond, geloof ik.

Nietzomaarzooo zei

Heerlijk (letterlijk) om zo het vakantiegevoel vast te houden. Alleen die namen zijn al fijn.

Sjoerd zei

Zo doe je nog eens wat ideeën op...

sjannesblog.com zei

Mmmm, lijkt me lekker!

Jeanette Renting zei

Dat lijkt mij ook heerlijk. Eens googlen of het ook nog ergens anders te koop is.

Neeltje zei

Klinkt goed!

Ageeth Mooij zei

Dat vind ik de leukste souvenirs! Ben benieuwd Bertie!