Totaal aantal pageviews

vrijdag 14 september 2018

4711

We gingen er weer eens een dagje op uit met B&M. Voor de gezelligheid natuurlijk en ook om een lot te kopen.
Dat doen we van tijd tot tijd. We hebben wel eens pijltjes op de kaart van Nederland gegooid en dan gingen we naar de stad, het dichtst bij het pijltje.
Maar nu gingen we gewoon naar Utrecht en als we daar dan toch waren, konden we net zo goed een lot kopen.
Het zouden er twee worden
Want Marion kreeg ineens het geniale idee om loten te kopen met de eindcijfers 47 en 11
Toen ze dit uithangbord zag kreeg ze dat idee. Dat zeg ik: geniaal.
We  hadden een heerlijke dag in Utrecht.

Beetje slenteren, kopje koffie met taart
Wat is Utrecht toch ook een geweldig leuke stad. Het was lekker weer, we liepen eens een boekwinkel in en snuffelden wat rond.
Of een tweedehandswinkel, Marion en ik dan, terwijl de mannen geduldig zaten te wachten.



We bezochten verder  een tentoonstelling in het Catharijnenconvent. Die is nu afgelopen maar ik zou hem hier ook niet aangeraden hebben.
 Het idee van de tentoonstelling was  dat iets ouds gecombineerd zou worden, met iets moderns uit het Centraal Museum. Dat idee is leuk vind ik, maar we zagen er te weinig van. Van die combinatie.
Het is natuurlijk wel zo dat er altijd wel iets moois te zien is in een museum. Altijd wel iets dat je bijzonder vindt of mooi of opvallend.


Op de binnenplaats van het museum lunchten we en zag ik deze mevrouw. Zij lunchte ook. Met haar eigen meegebrachte kookding. Echt leuk. Het was iets couscousachtigs en het rook erg lekker. Ik zag het niet eerder. Weet ook niet hoe het werkt.  Leuke vrouw was het.


Deze week moesten we constateren dat 4711 ons geen geluk heeft gebracht. Maar dat maakte al niks meer uit.
Helemaal niks!








11 opmerkingen:

izerina zei

Zo'n pannensetje houdt toch je lunch een tijdje warm?

Nietzomaarzooo zei

Is iets wat ze in India veel gebruiken om de (warme)lunch in te vervoeren. Niet om in te maken. Een set schaaltjes die je handig kan meenemen.

Leuke stad inderdaad.

Bertiebo zei

Ja ze had het ook over India maar was verder jammer genoeg niet te verstaan

Wieneke zei

Het was een beste dag dus ;-)

schrijfselsvanmij zei

Dacht even dat jullie Köln hadden bezocht

Ivy zei

Ik kreeg subiet herinneringen aan die heerlijke flesjes 'klonnie' van oma vroeger.

Anoniem zei

Het lijkt me een heerlijke dag. De zon was er ook weer...

In de weer zei

Ja, soms heb je van die ideeën.......grappig !

Sjoerd zei

Utrecht vind ik ook een heerlijke stad om in rond te dwalen. En dan te stranden bij OuDaen...

Marthy zei

Ik at vandaag bij een aubergineschotel uit de oven ook iets couscousachtigs. Gewoon water er bij gieten en even laten staan.

Ferrara zei

4711, ik rook het muffe watertje meteen weer. Vroeger in de verpleging was er altijd wel een oude dame die vroeg; "Zuster, een beetje klonniewater?" en voor je nee kon zeggen schudde ze met het flesje op je schort. Ik ben er nooit van gaan houden.

Gezellige stad Utrecht.