Totaal aantal pageviews

woensdag 5 september 2018

Post

Eerst kwam er een kaart van Jolande. Totaal beschadigd en met de afzender doorgestreept.
Die beschadiging, tja, dat kan gebeuren. Meestal gaat het goed, maar er kan ook wel eens iets mis gaan, dat snap ik.
Dat de naam van de afzender met een dikke stift werd doorgestreept en de postzegel ook werd beschadigd, dát snap ik dan weer niet.



Hartstikke lief dat je aan me dacht, Jolande, op je verre reis, die ik uiteraard helemaal volgde op je blog. En wat een geluk dat het de Queen niet was.

Vervolgens kwam er post van Ageeth. Dat is altijd een cadeautje. Ageeth ging op vakantie en nam enig knip-en plakwerk mee. Dát is pas relaxen.


Superleuk natuurlijk. Ik vind die kaart mooi. Op de achterkant staat: 'Dat is nou een duif, denk ik'. Echt grappig.
Maar het mooist is wat Ageeth schrijft: 'Bedankt voor je fijne blogberichten. Ik vind onze gedeelde wereld erg leuk'.
Ik ook, Ageeth, ik ook!!!
Dat is mooi hé, dat 'onze gedeelde wereld'. 

En toen kwam er nog een kaart. Heel fijn, een Inge Loök kaart. Eentje die ik nog niet in mijn verzameling had:

Zo'n geweldige zomerse kaart van de twee oude dames, die leven op de manier zoals ik dat ook zou willen. En ook een herinnering aan deze prachtige zomer. Je hing je was op en kon die ook bijna meteen van de lijn halen.
En mag ik jullie er eventjes aan herinneren dat het nog steeds zomer is hoor, met vandaag mee nog zestien dagen!! (Met dat meteorologische gedoe van de meteorologische herfst,  heb ik niks te maken)
Dus ik zat te genieten van de kaart en keek niet meteen naar de afzender; ik dacht dat het een Postcrossingkaart was.
Maar dat was het niet: de afzender was C.  Veel groeten, C. Dat stond er.
En verder: 'Hoop dat je deze kaart nog niet hebt. Zo ja dan vast niet met een postzegel van Aland'. (Hier hoort zo'n rondje op de A).
Ik dacht eerst aan Zweden, maar ik twijfelde en die twijfel was terecht. Het is niet Zweden maar Finland. Waar Inge Loök vandaan komt.
En toen had ik een probleem want wie was C.??? Ik liet alle bekende C's de revue passeren, mijn man ook. Maar we kwamen er niet uit. De ons bekende C's waren niet naar Finland geweest. 
Gelukkig stond er ook nog: 'stuur als we thuis zijn nog een mailtje naar je'.
Daar keek ik dus dagelijks naar uit, maar er kwam niks.
Tot gisteren. Ik controleerde de ongewenste e-mail en daar was het hoor. Een mailtje van C., een bloglezer.  Zij heeft mij al eens een Roodkapje- kaart gestuurd, maar dat was al meer dan een jaar geleden.
Lieve C.,  dankjewel voor deze geweldige kaart!!


17 opmerkingen:

In de weer zei

GEWELDIG, dat maakt je dag.

Ivy zei

Wat een verwennerij. Vooral die onderste vind ik erg leuk!

Jolande zei

Misschien vond de postbode mijn naam wel heel erg lelijk :-)
Of had ik hem te laag geschreven en mag dat niet (orde moet er zijn).
Maar die hap eruit...???
Nou ja, hij is aangekomen en dat vind ik tegenwoordig al heel wat.
De Inge Look kaart is weer hartstikke leuk en ik ben blij dat jij ook niet aan meteorologische seizoenen doet, wat een flauwekul toch, ik vier hier ook nog steeds zomer, tot 21 september!

Jeanette Renting zei

Misschien heeft dat doorstrepen niets met de naam te maken, maar met de streepjescode. Waarschijnlijk is er iets fout gegaan, en bleef het fout gaan door die streepjescode. Maar uiteindelijk heeft de kaart jou bereikt, dat is het belangrijkste.
Ja, en dan de fijne post van Ageeth, zo leuk altijd. Ik mocht ook een envelop ontvangen.
En de was-kaart, zo moet je genieten van de zomer, liggen in het gras onder je opgehangen was.

Nietzomaarzooo zei

Wat een heerlijk blogje weer. Daarom vind ik het zo leuk en aanstekelijk om hier dagelijks te lezen.

Francien zei

Hier in Frankrijk is het heerlijk nazomeren. Een graad of 24. Wat wolkjes en toch een beetje al de herfstlucht. We staan aan de Loir, zonder e. En genieten.

sjannesblog.com zei

Wat leuk toch, al die post! En jij noemt Äland op. Bij mijn blogbezoekers stonden een aantal weken geleden steeds en paar views uit Äland. Ik vroeg me al af wie van mijn bezoekers daar op vakantie was. Het is tenslotte een ongewone vakantiebestemming. Misschien is het dus wel C?

Ferrara zei

Wat lag er weer een mooie oogst op je deurmat.
Wat betreft de herfst ben ik het met je eens, hoewel het 's avonds wel erg vroeg donker wordt. Dat is voor ons een reden om niet meer te kamperen, in die zin is de zomer wel voorbij.

Marthy zei

Ageeth kan het altijd zo mooi zeggen. 'Onze gedeelde wereld', fraai.

Els04 zei

Mijn post aan jou kreeg ik vandaag, na een week terug! Ik probeer het nog eens...

Pippa's Hus zei

Wat een heerlijke bijzondere post kreeg jij. XX Esther

Elizabeth zei

Het is wel een feestje in jouw brievenbus hoor!
Ik vind het erg wennen dat het 's avonds zo vroeg donker is, heb dan ook meteen nergens zin meer in. Maar ja, het hoort erbij hè...
Groetjes, Elizabeth

Sjoerd zei

Dat zijn toch de echt leuke dingen van Tante Post...

Ineke zei

Een leuke blog, prachtige kaarten ook, heerlijk om onverwacht post te ontvangen. Jammer van die dikke zwarte streep door het adres :(
Heerlijke zomer, gewoon ervan blijven genieten zolang het dit jaar nog kan, niet naar die onzin van meteorologische seizoenen luisteren of kijken!
Liefs, Ineke

Ageeth Mooij zei

Genieten hoor, echte post en graag gedaan!

Bernardine zei

Leuk hè dat wij samen ook weer een gedeelde wereld hebben met Ageeth!
En dat door krassen heeft. Iets met Jolande te maken hoot, dagdienst ze om de streepjescode inactief te maken. Blijkbaar was daar iets mee (door de scheur?).

Aukje zei

Inge Look is zo leuk.
Heb er al heel wat verzameld op mijn Pinterest pagina :)