Totaal aantal pageviews

zondag 21 oktober 2018

From a good friend

Gisteravond kwam ik laat thuis van een dagje kleinzoon in Den Haag. Hartstikke moe, hoewel de reis beter en sneller verliep dan de vorige keer. De dag daarvoor was ook een zeer vermoeiende dag geweest, maar wel een hele leuke. Daar zal ik het nog over hebben.
Ik had het ook heel erg koud gekregen in die trein en wilde nog maar een ding, met een warme kruik en onder een plaid op de bank.
Maar natuurlijk wel even de post uit de brievenbus halen.
Wow , daar zat een pakje in. Geen idee wat het was en van wie.
Nou, dit kleine kunstwerkje zat er in. En wat was dat een oppepper, zeg. Gekregen van Jeanne van Zo van dat. Ze noemt het ook een '@Zovandat-jes'. Ik vind ze heel erg leuk, had ze al eerder in het echt bewonderd en nu kreeg ik er zomaar een. To a good friend staat er op.
En good friends, dat  zijn wij al sinds 1970 of zo. Toen we in dezelfde klas kwamen op de kweekschool in Middelburg.
Jeanne en ik hebben ook nog een tijd 'op kamers' in hetzelfde huis gewoond. Goede tijden waren dat, meestal.
Bijna vijftig jaar geleden, het is niet voor te stellen.
We hebben al die jaren contact gehouden. Ik denk dat we elkaar heel goed kennen. We weten van onze kinderen en kleinkinderen. Van de ouders, de familie. Van ingrijpende gebeurtenissen in onze levens. We weten veel van elkaar. We kennen elkaar. We zijn verschillend, maar toch ook hetzelfde.
Er is maar een probleem en dat is dat we echt ver van elkaar wonen.
Jeanne, dankjewel, ik ben er echt blij mee!

25 opmerkingen:

Kitty zei

Mooi kleurig kunstwer! En waardevol!

izerina zei

Heerlijk z'n "oude"vriendin. Die van mij,ook uit de studietijd,woont in Suriname. Dat is alleen maar bellen,helaas.

Anita Willems zei

Vriendschappen om te koesteren!

sjannesblog.com zei

Prachtig!

Jolande zei

Mooi, zowel het kunstwerk als de vriendschap.

KnutzEls zei

Wat lief en zo mooi.

Judy zei

Ah wat een mooi cadeau, en een mooie vriendschap!

Nietzomaarzooo zei

Mooie hartverwarmer die kruik in een pakketje.

mar zei

Lief gebaar.

Floor zei

Net als ik heb jij ook een "oude" vriendschap. Een vrouw die al die jaren met je hebt meegeleefd en zij met jou.
Lief kadootje.

Marthy zei

Een goede vriend is goud waard. Koesteren die vriendschap!

Sjoerd zei

Een mooi kunstwerkje, daar wordt je dan vanzelf warm van...

Ageeth Mooij zei

Zoveel delen en contact blijven houden is bijzonder en waardevol.
Een mooi kado kreeg je, extra fijn zo in de brievenbus en altijd wanneer je het kunt gebruiken.

Ineke zei

Oh zo fijn om onverwacht een cadeautje te krijgen!

In de weer zei

Hartverwarmend en oogstrelend.

Ferrara zei

Ach, wat een mooie en warme post.

Emie zei

Het zijn juweeltjes. Ik kan me jouw blijdschap voorstellen en ook die van de maakster.

Neeltje zei

Mooi hoor!

Jeanne zei

Wat een lieve warme reacties op een - ook voor mij -
heel bijzonder blogje!
Dank je wel, allemaal!
Dank je wel, Bettie!

Katrien zei

Lief verwoord.
Mooie waardevolle lange vriendschap.

schrijfselsvanmij zei

Hartstikke leuk om zo’n mooi cadeautje te krijgen

miekequilt zei

Leuk hè, die echte post. Je boft maar weer.

Unknown zei

Bedankt voor het delen met iedereen. Ik weet alles over jou. Het is geweldig en het is geweldig.

ที่เที่ยว

miekequilt zei

Die onderste reactie kom ik op meer blogs tegen. Ook ik kreeg hem. Spam??

Alet Venhuizen zei

Erg bijzonder (mooi). Zowel het cadeautje als de vriendschap!