Totaal aantal pageviews

donderdag 15 november 2018

Bobby

Vorige week, nadat ik hier een foto liet zien van de man die de boom kortwiekte, in zijn werkkleding, herinnerde Ferrara me aan de serie mensen in werkkleding / uniform.
Nou dat was ik inderdaad een beetje vergeten.
Het zat nog wel ergens in mijn hoofd, maar er waren telkens andere zaken aan de orde.
Dus hier is weer eens iemand in uniform.
Tevens werkkleding.
Een Londense officer, bijgenaamd Bobby.
Toen ik op de middelbare school zat, in de tweede klas, was er een Engelse week in Amsterdam.
Daar gingen we naar toe. Onder leiding van de leraar Engels, meneer van Baak.
Met de bus. Er reden dubbeldekkers rond in Amsterdam en er waren Bobby's. En verder herinner ik me er helemaal niets meer van
Alleen nog dat ik toen heb geleerd waar de term Bobby vandaan komt.
Namelijk van Sir Robert Peel.
Hij was iemand die de Engelse politiemacht beter organiseerde en hij werd Bobby genoemd. Mensen in 'zijn' dienst waren derhalve Bobby's.

Gek toch hè dat je dat soort dingen onthoudt. Voor alle zekerheid heb ik het nog even nagekeken en het klopt. Het geheugen is een bijzonder iets.

Enfin,  zo is het vandaag de dag nog steeds. Er zijn nog altijd Bobby's.
Het leuke is, dat ze in London gewoon ook op de foto willen.
Ze poseren zelfs een beetje. Met hun helm.
Ze zijn zeer behulpzaam ook, als je wat vraagt.
Soms heb ik een beetje het idee, dat het nep is. Dat ze er staan voor het plezier van de toeristen.
Maar dat zal wel niet.

(Deze foto's zijn trouwens voor mij een goede voorbereiding op een nieuw bezoek aan London, dat dichterbij komt. Ga ik jullie weer doorzagen over wat er nu weer allemaal te zien was.)

14 opmerkingen:

Pippa's Hus zei

De eerste Bobby ziet er maar stoer uit! De tweede blij en zachtaardig. ;-) XX Esther

In de weer zei

Zaag maar lekker door !

Jolande zei

Ga ik er alvast helemaal groen naar uitkijken :-)

Marlou zei

Zaag jij maar lekker door hoor...
Ik ben gek op London!
Is the place fot me...

Eens kijken of ik Henry zo ver kan krijgen om ook weer eens mee te gaan!

Groetjes van Marlou

.

Judy zei

Leuk om te weten waar de naam Bobby's vandaan komt. Enne... ik zie al uit naar je verhalen over je nieuwe London reis!

mar zei

Fijne Londenreis.

Saralien zei

haha, leuk. Ik heb ooit eens een boze politieman in portugal gehad, die ik zonder toestemming (wist ik veel, ik dacht dat hij bij de toeristische attracties hoorde) fotografeerde...

Francien zei

Hoi Betty, even wat anders. Ik lees momenteel heul veel. En een aanrader is van Peter Middendorp, Jij bent van mij. Echt heel goed.
Ga nu verder in een boekje van Martine Bijl. En een trouwe vrouw, het vervolg op een onberispelijk man ook achter elkaar uitgelezen. Vond ik vermakelijker dan het eerste boek. Het derde was niet best.
Veel plezier in Londen.

Ferrara zei

Londen weer in het verschiet. Geen straf, voor je lezers ook niet. Veel plezier.

KnutzEls zei

Ik vraag me af of die Bobby nog steeds ongewapend is. Ze zijn meestal heel vriendelijk en behulpzaam.

Ineke zei

Bertie, even heel iets anders, sinds een aantal weken valt mij op dat er bovenin de balk voor je blognaam de zin "niet beveiligd"staat. En als ik een reactie plaats wordt dat zinnetje dus rood. Vorige week heeft iemand hierover geblogd en uitgelegd hoe je dat kan herstellen. Ik heb het gelijk gedaan en als het goed is staat het bij mij niet meer voor mijn blognaam. Ik weet jammer genoeg niet meer wie de tip heeft doorgegeven.

Emie zei

Zit je al te voorpretten? Wij, jouw volgers, al wel.

Sjoerd zei

De laatste bobby zie ik nog niet achter een boef aanrennen...

sjannesblog.com zei

Weer een heerlijk vooruitzicht voor jullie!! Ik kijk alweer uit naar Londense blogverhalen!