Totaal aantal pageviews

woensdag 7 november 2018

Even naar Artis

We waren in de buurt voor iets anders en liepen Artis even binnen. Want: 

-Er is een gorilla geboren
-Er is een nieuwe Leeuwenman
-Artis is altijd mooi, ook zeker in de herfst.

En toen: 
-We zagen de gorillababy noch de moeder. Snap ik hoor, van die moeder.
-We zagen de Leeuwenman wel, maar niet zo duidelijk, haha. Ik dacht even dat het een kameel was.

 Hij sliep en wordt nog een tijdje apart gehouden, wel in de buurt van de dames, dat wel. En dan moet hij langzaam gaan wennen en zij ook.


- We zagen Artis in de herfst wel en dat was inderdaad prachtig.
 En verder:
Nu ben ik er echt zo vaak geweest, maar deze boom zag ik niet eerder en dat terwijl het de oudste boom van Amsterdam is. De Heimans-eik. Geplant in 1750,  ongeveer.



De boom is volgens het bijschrift, vernoemd naar natuurkenner en natuurpopularisator Eli Heimans, die jarenlang betrokken was bij Artis. Als eerbetoon. Heimans stond trouwens ook aan de wieg van de vereniging tot behoud van natuurmonumenten. Rond 1900.

Nou ja, het was ons in ieder geval duidelijk dat we snel terug moeten. Voor de gorillababy en de leeuwenman.
En hopelijk is mijn vriend er dan ook gewoon weer. Mijn vriend die daar altijd zo decoratief staat te zijn:


7 opmerkingen:

KnutzEls zei

Hihi, wij waren naar Blijdorp, ook altijd leuk.

Els04 zei

tof!

mar zei

Leuke actie.

Marthy zei

Een prachtboom!

sjannesblog.com zei

Leuk om even binnen te lopen, zeker als je een abonnement hebt.

Sjoerd zei

Lijkt me leuk, ook in deze tijd, eens kijken of ik nog kans krijg hier in Kerkrade bij Gaia Zoo.

Saralien zei

haha, een leeuwkameel