Totaal aantal pageviews

zondag 18 november 2018

Twee scones

Twee scones .
Twee scones bleven gisteren over,  na de high tea die ik had bedacht.
Dat zit zo:

Wij wonen in een rijtje van negen huizen.
Ik heb supergoeie herinneringen aan de tijd toen we er nog maar net woonden en de eerste jaren, toen we eigenlijk met iedereen een gezellig contact hadden.
Maar ja, volgend jaar wonen wij hier veertig jaar en er zijn mensen weggegaan, anderen zijn gekomen...De tijden zijn veranderd.
Hoe dan ook, het is zo dat ik met drie van de acht buurvrouwen nauwelijks contact  heb. En dat vind ik echt jammer. Dus om die reden nodigde ik alle acht buurvrouwen uit.
En bereidde een high tea voor.

Eentje, mijn echte buurvrouw van links, wilde wel, maar kon helaas niet komen. Zij is een Marokkaanse en met haar heb ik een redelijk contact. Vorig jaar, toen haar jongetje werd geboren, ben ik op kraamvisite geweest. Maar zij is bijvoorbeeld nog nooit bij mij geweest.

Mijn andere echte buurvrouw is niet gekomen. Ook heel jammer.
Zij is een Poolse en met haar heb ik tot nu toe eigenlijk alleen nog maar ruzie gehad.
Zij, en de mensen die bij haar en haar vriend in huis wonen, hebben voor veel overlast gezorgd, maar juist de laatste paar weken ging het wat beter.
Zij heeft me, met een grote bos bloemen beloofd, dat het niet meer zou gebeuren.
Ik begrijp heel goed dat het moeilijk voor haar geweest zou zijn, ze spreekt slecht nederlands en nauwelijks engels en bovendien, ze kent mij voornamelijk als de boze buurvrouw. Maar toch vind ik het erg jammer.

Het goeie nieuws is, dat de buurvrouw van de hoek, wél kwam. Zij woont er al zeven jaar en we groetten elkaar, maar daar bleef het bij,  tot nu toe. Maar ze vond het leuk dat ik haar uitnodigde, ze kwam en het is echt een leukerd.

De andere vrouwen spreken elkaar regelmatig, we kennen elkaar goed. Ook zij hadden trouwens nauwelijks contact met de drie.
Enfin, het was dus vanwege de twee nietkomers niet helemáál een succes.
Maar eigenlijk toch ook weer wel. Want we hebben allemaal goed kennis gemaakt met die ene van de hoek, fijn.
Bovendien was het erg gezellig. En lekker ook,  al zeg ik het zelf.

Dus dan ga ik nu ontbijten, voor een keertje niet met kwark, maar met een heerlijke scone!

21 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een goed initiatief. Jammer dat er een paar dames niet waren, maar als je weet waarom, is dat minder vervelend. En de scones zijn zeker ern voorbode van Londen ?

Kitty zei

Zijn jullie niet 'eerste bewoners' dan Bettie? Wij wonen hier al sinds september 1978, dus al iets meer dan 40 jaar...
Leuk initiatief trouwens, zo'n high tea en jammer idd dat niet iedereen er bij was.

Bertiebo zei

Nee, Kitty. Wij arriveerden op 14 juli 1979. Wij waren wel de eerste bewoners, maar niet de eerste eigenaren.

schrijfselsvanmij zei

Mooi initiatief, jammer dat niet al je buurvrouwen er waren

sjannesblog.com zei

Het leeft zoveel prettiger als je elkaar een beetje kent hè. Goed idee.

Judy zei

Wat een leuk idee om elkaar beter te leren kennen!

juffrouw Ooievaar zei

Goed idee, want je leeft toch samen in een straat en zo leer je elkaar wat beter kennen.
Ik heb, toen wij hier een tijdje woonde, samen met de buufjes een bloementaart gemaakt, was super gezellig :)
Ik heb de foto gemaakt (van een gezichtje) stuur je mij aub een mailtje dan kan ik de foto naar je toe sturen :)
Groetjes en een fijne zondag,

Anita

mar zei

Lief idee van je.

Wieneke zei

Supergoed initiatief van jou. Als je elkaar kent dan zijn eventuele problemen ook beter bespreekbaar. Het is sowieso gezelliger. Je hoeft niet echt intensief met elkaar op te trekken natuurlijk. Je vrienden kun je kiezen, maar familie en je buren niet. Wij zijn heel veel verhuisd en altijd hebben wij geïnvesteerd in ons meteen voorstellen aan de omwonenden en buren uit te nodigen voor koffie of een borrel. Niet omdat de etikette dat voorschrijft, maar domweg omdat het een stuk handiger leeft. :-)

Jeanne zei

Wat een leuk initiatief van je!
En fijn ook dat er zoveel wel kwamen.
Natuurlijk jammer van die ene,
maar misschien kun je haar een keertje apart vragen?

Nietzomaarzooo zei

Aardig van je. Kunnen praten met je buren is belangrijk. Niet voor niets is het gezegde Beter een goede buur, dan een verre vriend. (Al doe ik dat zelf net andersom hahah!).

Neeltje zei

Wat een leuk idee zeg!

Ineke zei

Wat een goed initiatief van jou. Datzelfde heb ik hier, met sommige nauwelijks contact, maar ik ben altijd wel iemand die iedereen groet. Wie weet ga ik het ook eens doen.
Dan nog even wat anders, zou je bij je instellingen iets kunnen veranderen? Er staat voor je blogadres bovenin de balk "niet beveiligd"en dan jou blognaam. Er moet dus even bij Instellingen onder kopje "basis" ergens ja in een balkje geplaatst worden. Dan staat er https en is je pagina beveiligd.
Fijne zondag

Mrs. T. zei

Superleuk initiatief!

Happy Earl Grey zei

Dat heb je leuk bedacht, helaas zijn mensen wat schuw geworden en komen dan niet. Maar het is zondermeer een mooi initiatief en elkaar beter leren kennen is goed voor de verstandhouding. Wie weet pakt een andeer dit ook weer op en krijgt het een vervolg. Groetjes

Sjoerd zei

Super dat je dat gedaan hebt. Ik geloof niet dat dat hier een optie is met al die appartementen om ons heen. Ik geloof niet dat er iemand langer dan een jaar zit.

Marthy zei

Goed gedaan, Bertie. Je woonomgeving is heel belangrijk en het is fijn als er dan een goede verstandhouding met de buren is.

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

goed idee van je!
Ik heb een vriendin, die ook een Poolse buurvrouw heeft en een ruzie dat die twee hebben.
Echt heel jammer.
Ik zal haar vertellen wat jij hebt gedaan: de high tea voor de buurvrouwen. Echt goed!
Wie weet ziet ze er wat in...

Dag!
Groetjes van Marlou

.

Ferrara zei

Met de nabije buren heb ik een goede verstandhouding, toch is er bij mij geen behoefte die banden strakker aan te halen.

Het advies van Ineke heb ik ook opgevolgd, weer wat geleerd.

Els04 zei

tof van je!

Floor zei

Leuk dat je dat gedaan hebt. Het is altijd fijn als je een goed contact hebt met alle buren in de buurt.
Misschien een idee om de 2 buren die niet kwamen gezellig op de thee te vragen?
De "boze buurvrouw" valt vast heel erg mee als ze je leert kennen.