Totaal aantal pageviews

vrijdag 19 mei 2017

Evert-Jan een poepvlieg met smetvrees

Toen ik dit boek zag liggen in de Kinderboekenwinkel, was ik meteen verkocht en het boek was ook verkocht. Aan mij.
Pépé Smit maakte eerder Fred het Hert, daar schreef ik ook al een stukje over, hier, klik. 
Ik was enthousiast en de titel van dít boek sprak me ook aan: ha, een poepvlieg met smetvrees. Hoe kom je er op.
Het verhaaltje:
Evert- Jan, een vlieg,  heeft Smetvrees. Zijn ouders, zijn broertjes Rob en Bob en zijn zusje Pop (samen zijn ze de familie Vlieg) niet.
Evert-Jan wast zijn pootjes heel erg vaak. Hij zit in tegenstelling tot zijn familie (die vecht om een stukje oude stinkkaas), het liefst in de badkamer. Boven op een tandenborstel, om over het leven na te denken.
Ze gaan uit eten en vinden een drol met een klokhuis ernaast. Maar Evert-Jan lust geen poep. 'Niet alleen je appelmoes hoor' zegt moeder terwijl ze naar de drol wijst.
Als ze weer thuis zijn, raakt Evert-Jan verstrikt in een spinnenweb. Zijn broers en zusje redden hem met konijnenkeutels. Die hebben ze thuis en daarmee 'schieten' ze Evert-Jan uit het web.
Vanaf dat moment eet Evert-Jan weer met de pot mee.


Ik vind het weer een geweldig boek. Of Anna het leuk vind, heb ik nog niet gehoord. Zal eens informeren.
Maar tsjonge... wat zijn er toch geweldige kinderboeken, prentenboeken.
Ook leuk voor volwassenen. 'Altijd acht gebleven',  om Annie M. G. maar eens te citeren. 

8 opmerkingen:

izerina zei

Je beschrijving laat me al lachen. Ik hoop, dat je kleindochter het leuk vindt.

Pippa's Hus zei

Haha geweldig! En dat vinden je kleinkinderen vast ook. XX Esther

Marthy zei

Een leuke voor de verjaardag van Saar, daar ligt ze van in een deuk. Het kind heeft humor. Hij staat in mijn agenda.

Marloeskreatief zei

Oh lijkt me ook leuk ,heerlijk die kinderboeken

Mrs. T. zei

Wat origineel. Is vast een groot succes!

Jeanne zei

Jammer dat ik geen kleinkind heb, want anders..........

Ageeth Mooij zei

Geweldig, lekker vies!

Vlimbouter zei

Die ga ik onthouden voor mijn voorleesuurtjes van volgend schooljaar. De kleuters houden wel van wat humor.