Totaal aantal pageviews

zondag 14 mei 2017

Hotelkunst

Emie schreef een keer over een lelijk schilderij dat ze aantrof in haar hotel. Ik vond het niet eens zo lelijk. Een paar weken later was ik zelf in een hotel en wat ik daar aan kunst boven het bed aantrof was vele malen erger.
Nu in deze vakantie hadden we nogal wat verschillende hotels en ben ik er echt op gaan letten.
Dit is wat ik zag:

Ik vond het eigenlijk wel meevallen. Eentje vond ik echt mooi en eentje was gewoon zeer gepast. De  rest ging wel. Mwah!

10 opmerkingen:

Wieneke zei

Wat ze in die hotelkamers ophangen boeit me niet, maar wel wáár ze het ophangen en hoe. Boven het bed een zwaar geval aan een loszittende haak is bloedlink. En dan kamers met hele lege stukken muur en dan ineens op een klein muurtje twéé schilderijen op elkaar gepropt. Wie verzint dat? En waar ik helemaal gek van word: SCHEEFHANGENDE schilderijen. Ik kan er niet tegen, zelfs als ik ging solliciteren hing ik ze recht als ze in mijn zicht scheef hingen te hangen. Tot grote verbazing van de interviewers maar dat kon me weinig schelen. In museums hou ik mijn handen thuis, hoor :-)

Onliemie zei

:-) Er zijn er bij die toch nog meevallen...En ook weer eens duidelijk hoe christelijk Portugal wel niet is!

Emie zei

Ha, ha. Is dat opkijken nu jouw blog met mijn naam begint.
Linksboven vraagt nog om nadere uitleg en linksonder vind ik lelijk. De Madonna met kind is wel passend en rechtsonder mooi (aldus de uw hotelrecensent).

Ferrara zei

Wat weer een grappig onderwerp. Ik kijk altijd wel naar wat er hangt, maar nooit bedacht er een foto van te maken en een blog te schrijven.

Alet Venhuizen zei

Haha, tja smaken verschillen hè ;-)

Jeanne zei

Leuk idee, je ziet er weer eens de diversiteit van de mensen met ieders eigen smaak in.

In de weer zei

Ach, overdag ben je daar meestal niet , 's-avonds licht uit en slapen maar ( bij hele erge exemplaren )
Trouwens, dank dank voor de "Reich Károly", ik vind hem mooi. Evenals de postzegels !

Het lieve leven... zei

Met hotels heb ik weinig ervaring maar wel met gites. Ik heb ooit een keer een schilderij van een heel nors kijkende indiaan van de muur gehaald omdat onze oudste (toen nog klein natuurlijk) een beetje bangig werd van zijn blik ;)
Leuk blogje!!!

Vlimbouter zei

Onlangs logeerden we in een appartementje in Frankrijk. Daar hing helemaal niets aan de muur. Doorheen het hele appartement enkel kale witte muren. Ik vond het een beetje ongezellig. Dan heb ik nog liever een lelijk schilderij aan de muur.

Mirjam Kakelbont zei

Eenmaal heb ik ergens in een hotel een "schilderij" van tulpen zien hangen en dat vond ik mooi. Het is bij die ene keer gebleven. Jij hebt echt je best gedaan met die compilatie!