Totaal aantal pageviews

zaterdag 20 mei 2017

The Sense of an Ending

De filmclub trakteerde ons weer eens op een film die nog niet in premiere is gegaan: The Sense of an Ending.
Een film gebaseerd op een boek van Julian Barnes: Alsof het voorbij is.
Ik heb een en ander van Barnes gelezen en dit boek ook.
Ik vond de film goed en het boek ook!

Het is al een week geleden dat ik de film zag en al die tijd heb ik zitten bedenken wie de dochter in de film nou toch was, waar ik haar van kende. Ik kwam er niet uit. Ik bedoel de bovenste vrouw op het plaatje hiernaast.
Vandaag zocht ik het op. Michelle Dockery heet ze en ze speelde nota bene Lady Mary in Downton Abbey.
Zo stom dat ik daar niet op kon komen.
En dan de vader in de film. Die kende ik ook. Maar niet zo goed. Het is Jim Broadbent en hij speelde o.a. de vader van Bridget Jones.
Tenslotte Charlotte Rampling, maar haar kende ik wel.

Het verhaal:
Ik wil niet te veel vertellen, dus ik neem de tekst van de flyer over:
Tony Webster is een introverte man  op leeftijd, die een rustig en teruggetrokken leven leidt in Zuid-London. Hij is al jaren gescheiden en leeft in afwachting van de geboorte van zijn kleinkind. Wanneer, na decennia geen contact te hebben gehad, zijn grote jeugdliefde Veronica plotseling opduikt, wordt Tony gedwongen de confrontatie met zijn verleden aan te gaan en de pijnlijke consequenties van zijn beslissingen uit lang vervlogen dagen onder ogen te zien.

Grappig, de mensen van de filmclub vonden de film unaniem goed.  Dat gebeurt bijna nooit.
Maar een week eerder was de film vertoond voor de vrijwilligers van het filmhuis. En daar waren mensen die het helemaal niks vonden.
Ik vond het echt een hele mooie film, dus... hier is de trailer:




Ps: Flyer, Trailer ?????

6 opmerkingen:

Emie zei

Een flyer is toch weer net iets anders dan een folder en voor trailer is eigenlijk ook geen korte en afdoende vertaling. Je gaf mij in elk geval een leuke sneak preview!

anne zei

Wat heb je toch een leuk blog. Steeds is er wel iets, waarbij ik denk : goed idee, leuke tip, of dit moet ik onthouden.Ook deze film lijkt me wel een aanrader; bedankt! En ja....sommige dingen zijn haast niet te vertalen:).

Bertiebo zei

Wat een leuk compliment. Dankjewel, Anne

Bertiebo zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Céline zei

Bedankt voor de tip! Ik heb het boek op mijn verlanglijst gezet.

Vlimbouter zei

Mijn nieuwsgierigheid is gewekt! Dit verhaal wil ik lezen / zien! Dank je voor de tip.