Totaal aantal pageviews

zondag 22 januari 2017

Kastrandjes

Een kast met een heleboel kastrandjes zag ik in Groede. De tekst had ik gefotografeerd, maar die kon ik nergens meer terugvinden. Heeeel gek, terwijl ik toch zo georganiseerd ben, haha.



Maar niet getreurd. Mijn eigen moeder maakte ook kastrandjes. Ze borduurde ze en hing ze in haar ouderwetse linnenkast. Het stond mooi, echt mooi.
Ik heb er nog een paar bewaard.
Ophangen doe ik niet, mijn kast is geen mooie ouderwetse linnenkast, met van die stapeltjes.
Wel wat stapeltjes, maar niet met van die oude, mooie, geborduurde doeken, lakens, enzovoorts.
Wij hebben  een strakke inbouwkast tot aan het plafond en het zou echt niet staan. Hoe leuk ze ook zijn.


Andere mogelijkheden zie ik niet. Dus de kastrandjes blijven lekker liggen waar ze liggen. In die moderne kast, dat wel!

20 opmerkingen:

KnutzEls zei

Wat een leuke randjes. Zo lief!

Alet Venhuizen zei

OOOhhhh die zijn geweldig! Wat mooi!

Wieneke zei

Kun je ze niet inlijsten? Ze zijn echt superleuk.

Jeanette Renting zei

Ja inlijsten, dat is echt een goed idee.

Bertiebo zei

Ja dar heb ik niet aan gedacht. Moet ik maar eens over denken nu

Neeltje zei

Zeker een leuk idee!

Marga zei

Ach....de kastrandjes van je moeder. Ze heeft ze indertijd ook voor mij geborduurd, in donkerrood en roze. Ik heb ze lang in mijn linnenkast gehad, maar heb intussen ook zo'n moderne kast. Ik heb ze wel bewaard natuurlijk. Zal ze fotograferen en je de kiekjes opsturen! Groet!

Bertiebo zei

Haha ze heeft ze geloof ik ook voor al mijn nichten geborduurd maar dat ze het ook voor jou had gedaan wist ik niet meer

Bertiebo zei

Haha ze heeft ze geloof ik ook voor al mijn nichten geborduurd maar dat ze het ook voor jou had gedaan wist ik niet meer

Els04 zei

nog nooit van gehoord, tof!

Mrs. T. zei

Mijn schoonmoeder borduurde ooit kastrandjes met koeien erop. Manlief is een boerenzoon. Ze hangen nog steeds in onze antieke kast.

Pippa's Hus zei

Wat leuk dat je die kastrandjes van je moeder nog hebt! je zou er bijna een oud kastje bij de kringloop voor halen. XX Esther

Lot zei

Ik heb wel veel kastrandjes gehaakt.

Inge zei

Gehaakte kastrandjes ken ik wel, maar de geborduurde versie heb ik nooit gezien

Jeanne zei

Wat prachtig zijn ze, eigenlijk te mooi om zomaar in de kast te leggen, dus................

Matroos Beek www.beekblog.com zei

Nog nooit gezien, ook nog niet van gehoord... en dan zeggen dat ik op 3 km van Groede woon! Ik vind ze prachtig!

Marthy zei

Wat prachtig, die kastrandjes van je moeder, daar moet je echt wat mee doen.

Kitty zei

Dat ziet er prachtig uit. Ik ken het wel maar niet uit de familie of zo. Mijn moeder had kastpapier op de planken, van dat papier met een laagje plastic, in 'Delfts' tegeltjesmotief. :)

Vlimbouter zei

Kastrandjes, ik ken het fenomeen niet. Maar ik vind het wel heel leuk en wat een grappige spreuken.

Mijn Kleurenpalet zei

Wat een mooi erfstuk, die kastrandjes gemaakt door jouw moeder.
Zo geborduurd had ik nog nooit gezien, bijzonder.