Totaal aantal pageviews

donderdag 5 januari 2017

Knappe Bol

Al een paar keer, blogde ik over de Amaryllis. Die het zo goed deed en precies de voorspelde kleur kreeg en  ieders aandacht trok.
Maar ja, op een bepaald moment was het toch echt afgelopen. Dacht ik.
Niets zo naar als verlepte bloemen en planten. Dus weg met haar.
Mijn man dacht er anders over, knipte alle bladen af en verplaatste de bol naar de koele zolder. Wel voor een raam.
Zijn bedoeling was om de bol weer in de tuin te plaatsen.Ooit
Maar Amarylla was het daar niet mee eens en nam zich blijkbaar voor ons nogmaals te verwennen.
En kijk... ineens was ze daar weer.
Deze foto is van een week geleden, inmiddels is ze alweer flink gegroeid en beneden in de kamer aangekomen.
Vijf prachtige bladeren en een veelbelovende knop.
Zie je: dat noem je nou nog eens een knappe bol.

(Zoveel plezier van één bol,  van als ik me goed herinner 7,95. Maar we hadden haar dan ook gekocht bij een bloemenkoopman op het Amstelveld die er verstand van had,  zo leek het ons, en ook goeie instructies meegaf)

Oooh sorry ik heb het helemaal verkeerd begrepen
De bladeren zijn er niet afgeknipt. Alleen de bloemen moesten zo kort mogelijk worden afgesneden.
(Kreeg ik alweer commentaar, nu dus van mijn man)

12 opmerkingen:

Jeanne zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
izerina zei

Ik heb er eentje gekregen. Verzorgde de plant eerst verkeerd. Maar nu heeft hij het stadium van de jouwe. Ik ben benieuwd.

Neeltje zei

Top!

Els04 zei

tof!

Inge zei

Wat een aangename verrassing! De mijne wil niet echt, is pas 10cm gegroeid

Pippa's Hus zei

Wat bijzonder! Ik wist niet dat dat kon. Slimme man van je. XX Esther

Marthy zei

Veel voor weinig dus.

Onliemie zei


Ha ik dacht al even... blad en al? Goed dat je man het tijdig corrigeerde of half Nederland knipte zijn uitgebloemde Amaryllis naar de maan! En nu maar weer genieten van die flinkerd. (de Amaryllis bedoel ik hé) ;-)

Ageeth Mooij zei

Dat is een hele goede bol! Je kunt haar straks in de tuin 'aan laten komen'. Dan moet je niet vergeten waar ze staat ;-)

Mrs. T. zei

Er staat er ook een bij mijn ouders. Die moet de eerste keer nog bloeien.

Jeanette Renting zei

Wat fijn dat je er zoveel plezier van hebt. Ikzelf heb ze altijd als snijbloem. Net een paar foto's van gemaakt. Zal ze binnenkort laten zien.

Vlimbouter zei

Gewoon een top-bloem, die Amaryllis.