Totaal aantal pageviews

maandag 23 januari 2017

Netflix, Binge-Watching, series.

Netflix.... We hebben het al een hele tijd, maar het was ook al een hele tijd een heel gedoe, met een laptop die dan van boven moest komen en vlakbij de televisie moest worden opgesteld en zo.
Een gedoe waar ik niet vaak zin in had.
Maar sinds een paar maanden, kan ik met mijn telefoon Netflix aan zetten. Geheel zelfstandig, nadat ik stap voor stap had opgeschreven wat ik moest doen.
Ja, met twee afstandsbedieningen die ik moet gebruiken en een telefoon, zijn dat aardig wat stappen. Het kostte mij in ieder geval nogal wat moeite.

Bingewatching betekent dat je twee tot zes afleveringen van een serie achter elkaar bekijkt, of dat je een serie helemaal achter elkaar uitkijkt. Nou, dat laatste is ons nog nooit gelukt. Een paar afleveringen achter elkaar, dat doen we soms wel. Minder vaak dan ik aanvankelijk had gedacht, maar ik heb inmiddels wel een paar series gezien. Soms bingewatchend.

De eerste serie was natuurlijk The Crown. 
Over het leven van mijn favoriete Queen Elizabeth. Ik heb nog niet de hele serie gezien, maar dat-ie mooi is, dat is wel duidelijk. 
Geen bingewatchen deze keer. Af en toe een aflevering. 
Ik ben ook nog Victoria aan het bekijken, over Queen Victoria. Goeie serie , maar ik zie hem gewoon op televisie. 

The Missing was de tweede. Dat gaat over een vermist kind en de jarenlange zoektocht van zijn ouders. Hun nachtmerrie, hun obsessie.
Ik vond het nogal traag allemaal, maar kon toch niet stoppen, dus ik heb de serie uitgekeken. En zeker wel bingewatchend.


Dan zagen we Stranger Things. Die was me van verschillende kanten aangeraden, als heel,  heel erg spannend en eng.
Maar dat vond ik dus eigenlijk niet. Niet zo  heel erg spannend. Af en toe een schrikeffect.
Het genre is Science Fiction/Horror. Dat is sowieso niet mijn genre.  Maar best  leuk om te zien voor een keer.
Het gaat over een vriendengroep,  op zoek naar een vermiste vriend, Will. Ze ontmoeten een heel bijzonder meisje, Eleven en raken ook met háár bevriend. Verder is er een monster of beter gezegd iets monstserachtigs en de CIA heeft er mee te maken. Het is allemaal een beetje E.T. achtig. Heeft ook wat weg van de Goonies.
Zo'n serie. Maar wat het voor mij leuk maakte, waren de hoofdrolspelers. Niet de hysterische moeder (Wynona Ryder), maar de kinderen.

 Wat een talenten en wat ontzettend goed gecast en gespeeld. Deze serie hebben we echt gebingewatched.
'Doen we er nog eentje?'Ja oké maar eerst even koffie. Nog een? Eh.... ja doe maar. Vanavond kunnen we er ook nog wel een paar zien.'
Zo ongeveer gaat dat dan.




Tenslotte ben ik een beetje verslaafd aan The Gilmore Girls. Die serie heb ik helemaal gemist op televisie. En dat is knap want er zijn maar liefst zeven seizoenen gemaakt en uitgezonden. 
Ik heb nog heel wat Gilmore Girls in het vooruitzicht dus. Lekker.  

Het gaat over Lorelai Gilmore, die op haar zestiende een dochter kreeg, Rory. In de eerste aflevering is Rory ook een jaar of zestien en moeder en dochter hebben een hechte band, zijn allebei mooi en slim en houden hele gesprekken, vaak erg grappig. En dan zijn er nog allerlei bijfiguren, zoals Lorelai's uiterst rechtse ouders, Rory's Koreaanse vriendin en haar moeder.
Ik zit echt hardop te lachen soms. 
Maar bingewatchen doe ik niet. Af en toe een aflevering is precies goed. 


En dan zijn er natuurlijk nog wat series die ik echt goed vond en vind, maar die zag ik gewoon op televisie. Al dan niet opgenomen. Die series staan nu trouwens ook allemaal op Netflix. 
1. Homeland
2. Downton Abbey
3. Call the Midwife.
  
Als ik indertijd al Netflix had gehad, had ik ze allemaal willen bingewatchen. 

14 opmerkingen:

Kitty zei

Kijk, tips, daar kan ik wel wat mee ;) Ik haak vaak al af na een aantal afleveringen of ik vind het tweede seizoen lang niet zo boeiend meer. Dat heb ik niet met The Blacklist, tipje voor jou?

Yelena Yeli zei

Wij doen niet aan bingewatchen. Een aflevering vind ik vaak wel genoeg. Vorige week de serie 'The last kingdom' gezien. Zooo jammer dat ie na acht afleveringen ineens afgelopen was.

Bertiebo zei

Ineens? Bedoel je zonder einde? Want dan ga ik er niet aan beginnen

Bertiebo zei

Ik ga kijken, Kitty

Els04 zei

tof!

Eurootje zei

Ik kijk ook graag naar series op Netflix een echte aanrader zijn The 100 en Revalution en the walking dead, en nu kijk ik naar Helix, ook een erg goede serie :-D

Wieneke zei

Over een jaar of wat kijkt niemand meer naar de televisie, behalve wat stokoudjes.

Inge zei

De enige serie die ik tot nog toe helemaal heb gezien is House of Cards. Ik ben begonnen aan the Crown maar ben nog niet verder dan aflevering 1 ....

Pippa's Hus zei

Nog een aanrader op Netflix; Grand Hotel. Geweldig! XX Esther

Mrs. T. zei

Ik weet niet of het op netflix te zien is, maar ik vond Tyrant echt een supergave serie. Ik hoop dat deel 2 een keer op de gewone tv komt.

Jeanette Renting zei

Heb net Call the midwife af gekeken. Soms wel een paar afleveringen achter elkaar. Zo mooi om te zien hoe het ging in die tijd (en van sommige dingen weten dat het niet zo goed was als ze toen dachten). Ben nu aan The goodwife begonnen. Ook een aanrader.

Céline zei

Ik heb geen Netflix. Maar ik ken de Gilmore Girls wel, die heb ik vroeger gekeken op tv.
En van Call the Midwife heb ik op Dvd seizoen 1 en 2. Seizoen 3 heb ik op tv gekeken en nu op BBC First is er ook een seizoen bezig. Maar die volg ik niet.
Ik neem af en toe detectives op, zoals Father Brown en Midsummer Murders.

Het lieve leven... zei

Wij zijn redelijk netflix verslaafd..zo fijn!! Wel heel andere series dan tot nu toe genoemd. Wij gaan voor de Scandinavische series...Trapped...Modus....ooh geweldig!!!

Vlimbouter zei

Mijn dochter heeft netflix en af en toe kan ik meegenieten van een leuke film.