Totaal aantal pageviews

vrijdag 20 april 2018

Roodkapje

Yes!!! Ik heb er vier nieuwe Roodkapjes bij. De eerste kocht ik en de tweede kreeg ik er gratis bij van de verkoper. Erg aardig


Dit is het kaartje dat ik kocht. Dat doe ik niet vaak, maar deze wilde ik erg graag en toen ik haar dus zag op Marktplaats...
Van Rie Cramer en het is een echt Roodkapje uit de serie 'Onze lievelingen'. Nou dat kun je wel zeggen dat Roodkapje een lieveling is. En Rie Cramer ook trouwens.
En dit kaartje kreeg ik erbij:

Dat is weer van Willy Schermelé, ook een lieveling. Met op de achterkant een tekst:

Doch wil Roodkapje verder gaan
Dan ziet ze plots de wolf daar staan
En met een honingzoet geluid
Zegt hij: 'Ben jij alleen zo uit?
en nu wedt hij met het arme kind
Wie 't eerst de weg naar Grootje vindt.

Deze kaart werd verstuurd in 1948, aan Liesje de Bruijn in Rotterdam. Door tante Thea en tante Cor.
Mijn dag was weer goed!

Via Postcrossing een Roodkapje mij gestuurd uit Japan. Van Shin:



En ook via Postcrossing kreeg ik  dit Roodkapje. Van Marcus uit Dortmund. Ik had al een kaart, door iemand zelfgemaakt waarbij déze kaart werd gebruikt. Maar de hele kaart vind ik ook erg leuk. Voor de volledigheid hè, hahaha.

17 opmerkingen:

KnutzEls zei

Ze zijn prachtig en superleuk

miekequilt zei

Geweldig! Nog bedankt voor de tip over het Roodkapje spel. Kleindochter van vijf speelt het serieus. Kleinzoon van bijna vier wil de wolf ipv Roodkapje en hij “ vreet” meteen oma op als hij bij haar huisje komt. Heerlijk.

Sjoerd zei

Ik vind het een leuke hobby...

In de weer zei

Wat aardig, zomaar een gratis erbij.

nicole orriens zei

Wat leuk dat je Roodkapjes spaart zeg! Is dat specifiek op kaarten, of spaar je haar ook in beeldvorm?

lien zei

Oh bofkont! Leuk voor je!

Jolande zei

Wat een prachtige kaarten.

Bertiebo zei

Nee, alleen kaarten. Er is zo veel op Roodkapjegebied, echt niet te geloven. Dan zou mijn huis te klein zijn. Een stapeltje kaarten neemt weinig plek in

Lot zei

Leuk dat je er weer wat bij hebt.
De afgelopen 2 dagen was ik in de buurt, gisteren naar Den Helder geweest en genoten van de mooie landschappen. Leuk die bollenvelden te zien en ze roken ook heel lekker.

Ineke Jonker zei

Wat is het toch een mooie verzameling!

sjannesblog.com zei

Wat leuk toch, ook dat er zoveel verschillen zijn, tenminste ik verbeeld me, dat ik de nationaliteit erin kan zien.

Nietzomaarzooo zei

Wat heerlijk dat er nog zo veel verschillende kaarten te vinden zijn. En dat je ze vindt.

Jeanette Renting zei

Je hebt weer een paar mooie erbij. Vooral die laatste is erg leuk.

Hans zei

Wist niet dat er zoveel verschillende zijn. Hans

Het lieve leven... zei

Zo leuk!!

Ageeth Mooij zei

Prachtig, vooral de tweede!

Klara zei

Leuk! Niet over roodkapje, maar wel over de wolf, (hoort er ook bij toch?) er is een nieuw boek: "De wolf, de eend en de muis."
Leuk boek met mooie tekeningen. Iets voor jou?