Totaal aantal pageviews

woensdag 21 maart 2018

21 maart

Wat een gezeur toch steeds over die meteorologische lente. Ik kan er niet aan wennen hoor.
Voor mij begint de lente op 20 of 21 maart en zeker niet op 1 maart.
En als er een meteorologische lente is, zal er ook wel een meteorologische zomer zijn. Maar de zomer begint voor mij ook gewoon op 21 juni.
Geldt ook voor de andere seizoenen, op 21 september en op 21 december.

Nou dit gezegd hebbende, wens ik een ieder een hele mooie lente toe! Die dus gisteren is begonnen!!!

20 opmerkingen:

Kitty zei

Here here! Voor mij begint ie vandaag :) Op de verjaardag van een vriendin die er helaas niet meer is. Zo denk ik elk jaar aan haar, een lentekind.

Neeltje zei

Lente!

izerina zei

Voor mij voelt het als echt lente,als ik mijn eerste brandnetelsoepje maak.

miekequilt zei

Ik ben het helemaal met je eens.

KnutzEls zei

Vind ik ook. Als ook de seizoenen gemoderniseerd moeten worden,blijf ik lievrr ouwerwets. Fije lente!

Onliemie zei

Voor mij is het ook vandaag. Het lentezonnetje werkt HIER wat tegen vandaag? Zullen we die "wringer" even wakker schudden? ;-)

schrijfselsvanmij zei

21 maart = lente

Griemmank zei

Precies! En vanmorgen vroeg was het al heel goed te merken ook. Vogeltjes fluiten, groene puntjes aan struiken... van die dingen. Maar mijn winterjas hou ik toch nog even op de kapstok :-)

Jolande zei

Ik zei gisteravond precies hetzelfde tegen Paul.
Ik wens jullie ook een hele fijne lente, die hier in huis pas vandaag is begonnen :-)

Klara zei

De lente kan mij niet vroeg genoeg beginnen. 1 maart is voor mij de winter voorbij. Zelfs als het vriest.

Ferrara zei

Met je eens! Alleen moet IJsheiligen nog komen, dus voor verse plantjes in de tuin is het nog te vroeg.

Jeanette Renting zei

Heerlijk, die lente. Gisteren en vandaag al zonnig hier, gisteren wel met heel veel wind. Gelukkig vandaag een stuk minder.
En wat maakt het uit, wanneer-ie is begonnen. Als het maar doorzet!

Sjoerd zei

Spring eens in the Air... Ik ben helemaal klaar met de winter.

Marthy zei

Vanmorgen was het hier heerlijk zonnig.Ach ja, lente natuurlijk.

Vlimbouter zei

Groot gelijk heb je. Voor mij begint de lente ook pas op 21 maart en deze morgen hadden we hier een stralende zon om de lente te verwelkomen!

Saralien zei

hoorde ik nou vandaag dat dit jaar de lente op 20 maart begint ipv 21? pfffff.

het was wel lekker zonnig, heb zelfs even op een terrasje gezeten!

Elizabeth zei

Ja hoor, je hebt gelijk! Vanmorgen had ik er nog een 'discussie' over met manlief...
En ik vind zelfs dat het gewoon altijd op de 21e moet zijn!
Heerlijk om te merken wat er allemaal veranderd en in belofte al aanwezig is...

Céline zei

Helemaal mee eens!

mirjam kakelbont zei

Ik ben het gigantisch met je eens! Niks met ingang van 1 maart omdat de meteorologen dat goed uitkomt. Huh!

Ageeth Mooij zei

De tekeningen van Dick Bruna raken de kern.