Totaal aantal pageviews

zaterdag 26 maart 2016

Hee wijffie...

Wandelen met de tweeling... Met Noor en Jet.
Deze oma liep te glimmen van trots en met een grote lach op haar gezicht. De hele weg! Ze zijn ook zo vreselijk lief en ik vind het ook echt bijzonder hoor.
Maar... je moet geen haast hebben heb ik gemerkt. Regelmatig moest ik even stilstaan omdat ik werd aangesproken.

Eén: Een mevrouw van mijn leeftijd.
 'Ah mag ik even kijken? Ik ben zelf de helft van een tweeling'
Natuurlijk mag dat.
'Het blijft altijd bijzonder hè'. Dat kon ik beamen.
En toen op kritische toon: 'Ach wat zijn ze nog klein. En dan nu al oppassen?'
Ik had bijna gezegd dat hun moeder dronken in de kroeg hing, maar ik hield me in natuurlijk.

Twee: Een Marokkaan van een jaar of vijfendertig met een leuk meisje aan zijn hand van een jaar of tien.
'Kijk Mevrouw, zo gaat het worden. Dit is mijn halve tweelingdochter. Dat ze maar net zo mooi groot mogen worden'.
Het meisje merkte desgevraagd op dat haar zus ziek was. 'Net goed!' zei ze er achteraan.

Drie: De bloemenvrouw waar ik roze bloemen had gekocht voor mijn dochter toen ik net gehoord had dat het twee meisjes zouden gaan worden, wist het nog en kwam even inspecteren.
'Wat een mooie namen' zei ze, naar de mutsjes van de baby's kijkend.
'Zo echt Hollands, Noor en Dzjet'.
Toen moest ik me even diep over de wagen buigen. Hahaha, Dzjet... zo Holllands.

Vier: De marktkoopman op het Buikslotermeerplein. Keihard:
'Hee wijffie, heb je een nakommertje? Oh ik zie het al: twee nakommertjes!'
Algehele hilariteit daar op het plein. Ook bij mij.



En ik? Ik verheug me al weer op de volgende wandeling!

23 opmerkingen:

Madelief Weideveld zei

Wat zijn ze prachtig! Zo gaaf, ze lijken op Anna ook. Toch? Of zie ik dat nu helemaal verkeerd? OOOOO, over 16 jaar heb je drie van die mooie blonde kleindochters die de wereld gaan verkennen.
O ja en dan nog dit.......als je nu toch naar Assen ging, had ik zo even in het museum (of daarbuiten) koffie kunnen komen drinken. Tssss.....twintig minuten fietsen zeg en ik heb een museumjaarkaart.Had zomaar gekund. Dag, Carin

Ageeth Mooij zei

Ik zie bij Jet ook een glimlach.
Wat een fijne wandeling!

Bertiebo zei

Dat zou ik echt leuk hebben gevonden, Carin. Volgende keer zal ik het vertellen van tevoren. En ja ik vind ook dat ze op Anna lijken

Bertiebo zei

Ja het leek mij ook een glimlach. In ieder geval tevredenheid

KnutzEls zei

Wat een lieverdjes!

Kitty zei

Prachtige meidjes en wat een heerlijke straatgesprekjes :)

Vlimbouter zei

Zo herkenbaar. Ik werd ook voortdurend aangesproken als ik met mijn tweeling op wandel was.
Aan de schoolpoort was ik dé trekpleister van de dag.
Geniet er maar van en je mag terecht apetrots rondlopen hoor.

Mapi zei

Ach wat lief, hier word je heel blij van ...

Anoniem zei

Aah, wat een prachtige kleine babietjes <3

Marga zei

Wat een rijkdom Bertie!

Marthy zei

Oh, wat kan ik me dat voorstellen dat je daar trots liep te paraderen met je twee kleindochters. En wat leuk, die gesprekjes, vooral die met wijffie. Nou, je mag trots zijn hoor, het zijn twee heerlijke moppies.

mien zei

En wat zien ze er tevreden uit..geen dzjankertjes..(althans niet tijdens het rijden)..

karinschrama@blogspot.nl zei

Aaahhhh, man oh man.

karinschrama@blogspot.nl zei

ik bedoel maar: Noor en Djezt zijn in de verste verte mijn kleindochters niet, maar van binnen loop ik gewoon trots met je mee te glimmen Bertie!

miekequilt zei

Wat een heerlijke wandeling. Veel genieten zo.

Elisabeth zei

Ik kom regelmatig even langs via Hélene en ik zie het voor me zo een trotse Oma.Ooit was ik ook zo'n trotse Oma al op mij 39e .Geniet maar heerlijk van je prachtige kleindochters met hun mooie Hollandse namen
Groetjes Elisabeth

In de weer zei

Heerlijk hè !!

Villa Zeezicht zei

Wat ongelofelijk genieten! En wij genieten natuurlijk lekker even met je mee, hihi. Geweldig die reacties allemaal!

Marjan zei

Wat een prachtige meisjes! Met recht ben je trots. Wat een rijkdom.
Nog van harte gefeliciteerd met Noor en Jet.
En volop van ze genieten.

Wieneke zei

Ja, dat laatste kan ik me zeer goed voorstellen. Het is gewoon puur cabaret. En die twee maar lekker doorknorren tijdens de wandeling met oma. Heet Jet nu voortaan Dzjet?

Els04 zei

Wat een lieverds!!!

Jolande zei

Mensen hoeven in ieder geval niet te vragen hoe ze heten :-)
Ik vind het erg leuk dat ze verschillende kleertjes/lakentjes hebben en zou daar waarschijnlijk een opmerking over gemaakt hebben :-)
Goed dat je zulke reacties opschrijft, ik heb vroeger ook heel wat van die straatgesprekjes gehad, want ik wandelde met een zuurstoffles onder in het rekje van de kinderwagen, maar je vergeet hoe die gesprekjes gingen en dat is best jammer.

Anita Willems zei

Ik voel je trots!

Ik liep eens met de meisjes in de wagen langs de supermarkt waar een paar heren op leeftijd op hun hangplek stonden. Een man roept naar me 'Is het een tweeling?' Waarop ik terugroep 'Nee, het is een drieling. Ik heb de derde thuis gelaten'. Het viel even stil en toen moesten al die andere mannen lachen. Was hun makker, die altijd het hoogste woord voerde, maar zo afgetroefd.

Overigens was ik meestal niet zo bijdehand.

PS Mochten je dochter een schoonzoon nog een keer een vliegreis willen maken en de wagen mee willen nemen.....dan heb ik nog een reishoes van dat merk hier voor ter overname.