Totaal aantal pageviews

donderdag 24 maart 2016

Zwolle (2)

Ja, we genoten ten volle in Zwolle. (Dit prachtige rijm is natuurlijk van mijn man!) We genoten van het uitzicht:

Van de  huizen

Eigenlijk van alles wat een oude stad zo aantrekkelijk maakt. 
Ik ken één iemand in Zwolle en haar hadden we gevraagd waar we nou eens uit eten moesten. We kregen een zeer goede tip en hadden een heerlijk etentje. 
We hadden besloten om een nacht te blijven en na veel zoeken had mijn man een kamer geboekt in Hotel Wientjes. Het loont toch beslist de moeite om heel goed allerlei aanbiedingen te bekijken, want dit was werkelijk een prachtige kamer in een leuk oud hotel, van alle gemakken voorzien. En ja het was een aanbieding en dus echt niet duur.Zo'n aanbieding duurt nooit lang, een kwartier nadat mijn man had geboekt was de prijs al flink gestegen.



's Avonds zouden we naar het theater gaan. Er was een voorstelling met Jon van Eerd. En Jon van Eerd vind ik heel erg goed, sinds ik hem een jaar of vijf geleden zag in La Cage aux Folles. Ze zeggen wel eens dat iemand de lach aan zijn kont heeft hangen en dat heeft hij. Hij hoeft maar te kijken en de zaal stikt van het lachen. Nu ook. 
Maar helaas, dit stuk was niet grappig. Onverstaanbaar bij vlagen, niet leuk, nou eigenlijk helemaal niks vonden we leuk. 
Ik blijf fan van Jon van Eerd, beslist. Maar dit stuk raad ik niemand aan. Kinderachtig, flauw, voorspelbaar. We zijn in de pauze weggegaan. Verder ging er niemand, dus het lag aan ons!
Vorige week zijn we trouwens ook bij een film weggelopen (Belgica). Dat deden we vroeger nooit. 
Maar tijd wordt steeds kostbaarder naarmate we ouder worden en ik vind het zonde om die tijd dan alleen maar uit te zitten.
Dus we wandelden door donker Zwolle terug naar het hotel. Wordt vervolgd.


8 opmerkingen:

Mirjam zei

Fijn dat jullie zo hebben genoten van Zwolle, en soms is het gewoon het beste om maar op te stappen. Wat heb je er aan om je daar op te zitten vreten. Bederft alleen je avond.
Fijne dag,
liefs,
Mirjam

Marthy zei

'Ten volle van Zwolle', leuk, ik kom nooit zo snel op dat soort dingen. En wat je zegt over die tijd die steeds kostbaarder wordt, je hebt helemaal gelijk. Ik knoop het goed in mijn oren.

Els04 zei

Je hebt gelijk over tijd!

Vlimbouter zei

Mijn man en ik stappen ook op als een opvoering echt niet mooi of leuk is. Het heeft geen zin te blijven zitten en je te ergeren, er zijn nog genoeg leuke dingen om te beleven.

Anoniem zei

Leuk dat jullie zo van Zwolle genieten!
Ach, weglopen van iets dat echt niet leuk is,is niet de grootste ramp.
Dan kan een wandeling heel wat fijner zijn!
Fijne Paasdagen!

Liefs, Gerry

Hanneke zei

Een van mijn dochters woont al jaren in Zwolle. We komen er graag.
Ik ben toch wel benieuwd waar jullie gegeten hebben. Dat soort tips is nooit weg.

Bertiebo zei

Het restaurant waar we aten heet Poppe, Hanneke

Hanneke zei

Poppe, die hebben we nog niet gehad, tyvm. :-)