Totaal aantal pageviews

maandag 14 maart 2016

Hout

Op de dag dat de zon zo prachtig opging boven het IJsselmeer, (dat was zaterdag 12 maart, om ong. 7.15 uur), viel diezelfde zon ook op een paar geknotte wilgen. En dáár viel mijn oog weer op.
Ik vind dat altijd zo'n mooi gezicht. Echt schitterend en je kunt het ook ruiken. Heerlijk.


Bij mijn voordeur ligt ook een stapeltje hout. Vorige week is nl. door de gemeentedienst de blauwspar omgezaagd die daar zo'n vijfendertig jaar geleden door onze buurman was geplant na Kerstmis. Het was een mooie boom, maar paste totaal niet op die plek. En na heel veel gezeur mocht hij weg.
Nu nog de boom die de meeste ergernis oplevert, licht wegneemt en HELEMAAL niet in de omgeving past. Daar kon nu nog geen sprake van zijn. Want: 'Ik vind het mooi', zegt de man van de gemeente.
En ook: 'Dan moet u maar een groter raam nemen' toen ik klaagde over het licht op mijn kamer.
Enfin, over die boom is al eindeloos gezeurd en niet alleen door mij. Ik ben bang dat er nog heel lang verder geklaagd moet worden.
We mochten wel wat stukken van die oude kerstboom hebben.


Mooi hè en dit hout ruikt zo mogelijk nog lekkerder. 
Wat zullen we er eens mee doen
Het kan natuurlijk in de haard, maar dan moet het eerst drogen en dat kan nog wel een tijd duren. 
Of misschien kunnen we er  een paar mooie onderzetters van maken. 
Of  kleine kabouterkrukjes.
O lieve  ex-buurman wil misschien ook een stuk van 'zijn' boom. Het was tenslotte een dure, hij kostte als ik me goed herinner,  35 gulden. De buurman had hem gekocht omdat hij er (voor zijn werk) een foto van moest maken.  
Ik kijk steeds naar dat hout en dat is toch ook al wat, maar meer ideetjes heb ik vooralsnog niet. Iemand?



8 opmerkingen:

gewoonhannah zei

Wieltjes eronder en als tafeltje? Of mooi glad schuren en er dan gaten in boren als bijenhotel. Vier pootjes eronder... een krukje? Of in de kachel ermee, heb je er ook nog warmte van!
Succes!
Hannah

Wieneke zei

Je hebt helemaal niks aan sparren- of dennenhout in haard of kachel. Het brandt veel te snel op en door de hars krijg je een smerige schoorsteen.
Op dit soort hompen hout zet ik bakken met bloeiende plantjes neer in de tuin. Dan staan ze wat hoger en dus beter in het zicht.

mien zei

Krukjes voor je kleinkidds (hoop dat je hout genoeg hebt)...

Marthy zei

Net als jij vind ik die geknotte wilgen zo mooi. Telkens valt mijn oog erop als ik in de polder loop. Ook al verschillende foto's er van genomen.

Ageeth Mooij zei

Kinderkrukjes in de tuin!
Hout zo naar binnen halen vind ik lastig, omdat er eens veel boktorren mee kwamen.

Villa Zeezicht zei

Inderdaad.. beter niet in de kachel, door het hars spat het hout ook nog eens heel erg..! Nee, beter leuke bulletjes van zagen en als tafeltjes en krukjes in huis en tuin gebruiken ;o)

Pippa's Hus zei

Kabouterkrukjes! Goed plan voor al die lieve kleinkindertjes van je! XX Esther

Vlimbouter zei

Met de recente uitbreiding van jouw aantal kleinkinderen zou ik ook gaan voor kleine krukjes in de tuin. (wel opletten voor de splinters!) Succes ermee!