Totaal aantal pageviews

zondag 20 maart 2016

Samuel Bjørk

Wow!
Er staat op de omslag van dit boek 'Zuurstofflessen paraat houden!'.
Nou dat was overdreven, ik had geen zuurstof nodig, maar dat dit echt een hele spannende thriller is, dát staat buiten kijf.
En gruwelijk ook. Vooral omdat de slachtoffers kinderen zijn, meisjes.
Ik kan zulke dingen over het algemeen goed van me af zetten.
Scheiden bedoel ik eigenlijk: het is niet echt, het is maar een boek.
Toch kan ik me heel goed voorstellen dat niet iedereen dat kan. Dat weet je van je zelf natuurlijk en in dat geval moet je er niet aan beginnen.
Holger Munch is de leider van het speciale team dat de moorden moet oplossen. Hij wordt terzijde gestaan door de briljante Mia Krüger. Gelukkig voor Mia, want door deze moordzaken wordt zij uit haar isolement gehaald, gaat weer aan de slag en maakt geen eind aan haar leven.
Het eerste dode meisje wordt gevonden met een vliegtuiglabel om haar nek met daarop de tekst: Ik reis alleen.
Vandaar de titel.
Ik vind het boek een absolute aanrader.
Ik heb zelfs de moeite genomen om op te zoeken hoe je een streepje door die o typt. En dat zou ik zeker niet gedaan hebben voor een boek waar ik niks aan vind.  ø
Dit boek van Samuel Bjørk staat in de top zestig van deze week op acht en zijn tweede boek, De Doodsvogel, staat op tien.
Ik merk ineens dat ik allemaal boeken uit die top-zestig aan het lezen ben of net heb gelezen. En ik constateer dat ze niet voor niets in zo'n top zestig staan.
Ik las verder ook nog As in tas,
De Amerikaanse prinses en Hendrik Groen. Daarover later meer.


12 opmerkingen:

KnutzEls zei

Ik zal het zeker inkijken, maar zo te zien is het mij te gruwelijk. Maar wie weet....

KnutzEls zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
miekequilt zei

Een paar jaar geleden zou ik ervan genoten hebben. Nu waarschijnlijk iets te gruwelijk. Ben benieuwd naar As in tas.

Ageeth Mooij zei

Sinds mijn eerste zwangerschap, nu 18 jaar geleden, lees ik geen spannende boeken in dit genre meer. Ik trek dat echt niet.

Wieneke zei

Ik heb al meer goeds over de boeken van Bjork gehoord, dus nu gaat hij direct op mijn lijstje.

Wieneke zei

Bedankt dat je die check met die rotplaatjes hebt veranderd. Het is zo vervelend om telkens te moeten turen welke je moet aanklikken om te bewijzen dat je geen robot bent alvorens je kunt reageren.

Bertiebo zei

Ik heb helemaal niks veranderd, Wieneke, maar fijn dat het nu blijkbaar oke is. Er gebeurt hier wel vaker iets zonder dat ik er iets aan hebt gedaan

Anoniem zei

Daar ga ik achteraan, want ik hou van thrillers.
De Amerikaanse prinses vond ik prachtig. Ben van dezelfde schrijfster nu het boek, Bernard, een verborgen geschiedenis aan het lezen.
As in tas ben ik ook benieuwd naar. Heb van Jelle ook altijd zijn correspondentenverhalen gelezen.
Fijne dag nog!

Liefs, Gerry

Pippa's Hus zei

Die wil ik ook lezen, ik hou van thrillers! XX Esther

Hanneke zei

Ik las dit boek ook en vond het de moeite waard.
Op de rol staan nu Hoe ik talent voor het leven kreeg (no.7) en Lieveling (no. 27). Die prinses hou ik voor gezien.

Vlimbouter zei

Oei, niet echt iets voor mij,vrees ik. Ik duik meestal volop in een boek en dan kan ik de sfeer en het verhaal niet zo goed van mij afzetten...

prentje zei

Heerlijk he, helemaal meegenomen worden door een boek.

Speciaal trouwens, dat je vader in de Zonnestraal heeft gelegen. Dank voor je reactie! X