Totaal aantal pageviews

zondag 6 maart 2016

Tweelingtic

Vanmorgen was ik al heel vroeg aan de wandel. Ik slaap slecht, had al een uur liggen lezen, toen ik het geniale idee had om te gaan wandelen.
En het was heerlijk.
De afgelopen vier maanden, vanaf dat we begin november op weg gingen naar Thailand,  zijn hectisch geweest en spannend.
Ik zou kunnen zeggen: Never a dull moment.
Maar het was niet altijd leuke spanning. Ik heb echt in de rats gezeten over Frits en over onze schoondochter en dochter. Bovendien was het voortdurend druk, druk, druk.
Hier buiten was het stil en mooi en voelde ik wat spanning weg zakken.
En weet je wat nou het gekke was? Terwijl ik daar een beetje  liep te ontspannen zag ik steeds tweelingen. Niet dat ik Noor en Jet zag in mijn hoofd. Dat ook. Maar ik bedoel echt andersoortige tweelingen. Zo grappig. 
Het begon met twee eendjes.

Twee bloemetjes


 Twee overvliegende vogels


Twee molshopen


En twee poezen

En het waren er echt steeds twee hè. Dus niet dat er nog meer vogels overvlogen op dat moment of dat er nog meer van die gele bloemetjes stonden.
Wat denk je? Zal ik een tweelingtic hebben?

Want ik zag nog meer dubbele zaken hoor, ja, als je er op gaat letten...
Op het allerlaatst zag ik langs de slootkant twee sneeuwklokjes. Geen polletje, geen groepje, zomaar twee sneeuwklokjes.

En die heb ik toen maar geplukt!

12 opmerkingen:

mien zei

Ja! Je hebt een tweelingtic. Het aantal gebeurtenissen moet SIGNIFICANT zijn wil het wetenschappelijk als bewezen worden geacht.
6 maal op 1 dag is significant.
En "lekker" dat gevoel van ontspanning...

KnutzEls zei

Dat heb ik ook al, kun je nagaan. Maar vandaag keken we naar WNL op zondag, met Elly Lust en haar tweelingzus, Femke Halsema die een tweeling heeft. Ik las vorig week een artikel over tweelingen en ik zie er steeds op straat, in boeken, tijdschriften of op tv. It is in the air, zal ik maar denken. Zelf krijgen zit er niet meer in en tweeling kleinkinderen is ook onwaarschijnlijk.

Jeanne zei

Waar het hart van vol is......................

Marloeskreatief zei

Ja vast een tweelingtic ,maar ja dat mag hoor is ook heel bijzonder .
Ontspan en geniet van ieder moment ,lieve groet en ach met zo n tic valt goed te leven toch

Marthy zei

Ik kan me wel voorstellen dat je in tweelingen denkt na zoiets bijzonders als de geboorte van een tweeling. Waar het hart vol van is........
En ja, je hebt een spannende tijd achter de rug. Probeer los te laten en ga, zoals vanmorgen, veel wandelen. Heel goed voor lichaam en geest.

miekequilt zei

TWEE dikke zoenen om je te feliciteren met de tweeling.

Anoniem zei


Irene Minnebo

Wat een prachtige dochters.
Het is echt een wonder dat jullie twee van die gave kinderen erbij hebben.
Het wordt een echt vrouwen huishouden met later allemaal kwebbelende en lachende meiden.
groeten
ireneminnebo@outlook.com

Willy zei

Gefeliciteerd met de tweeling. Mijn man is van een tweeling en het blijft bijzonder.
Mooie naam heb jij trouwens ;)

Vlimbouter zei

Alle goeie dingen bestaan uit 2 ;-)

Pippa's Hus zei

Wat heb je een heerlijke toepasselijke wandeling gemaakt!
Ik hoop voor jullie dat de rust een beetje weer keert en het genieten blijft!
XX Esther

Stins zei

Hihi zo grappig alles in tweevoud ineens :-).Ik hoop dat er een fijne rustige tijd voor je aankomt om een beetje bij te komen van alle drukte in je leven. Liefs, Mirjam.

Onliemie zei

Een tweelingtic? Lijkt me geweldig fijn! Nu geen zorgen meer, alleen nog maar genieten! :-)