Totaal aantal pageviews

zondag 11 juni 2017

Get Lost

Het was nog vroeg, maar toch al tamelijk druk op het Museumplein. We waren op weg naar het Stedelijk en hadden al een heel kort bezoekje aan het Rijks gebracht. Daarover later meer.
Ja, als je dan zo'n man in het water ziet staan, wordt de nieuwsgierigheid geprikkeld.
Het bleek om een filmopname te gaan, dat werd al snel duidelijk.
Wij hadden alle tijd en hebben een hele poos zitten kijken. Wat een drukte, wat een gedoe en wat zijn er veel mensen bij betrokken. Erg leuk om te zien allemaal.


Desgevraagd bleek het om een tvfilm te gaan: Get lost. 'Dat is duidelijk, ik ga al', grapte ik nog.
Maar het was gewoon de titel van de film.  Een film die volgend jaar door de EO zal worden uitgezonden.
Een film waar ik nu natuurlijk zeer zeker naar zal gaan kijken als ik het me tegen die tijd nog herinner.
Het was echt koud afgelopen dinsdag. Dus ik heb de hoofdrolspelers beklaagd. Zij moesten het water in en dat niet één keer. Nee, tewijl wij er waren zeker drie keer en dan weer wachten en dan weer enz.


Ze werden wel goed opgevangen als ze weer uit het water mochten. Maar of dat hielp...?

En ondertussen gebeurde er op het plein zelf ook van alles wat met de film te maken had. 'Voorbijgangers' die moesten blijven lopen, heen en weer, heen en weer. Een meisje met een fiets die heel lang moest staan daar en vast nog meer, waarvan ik niet weet of het er bij hoorde.
Ja ik ben echt benieuwd naar deze film.

En het herinnert me meteen ook weer aan een film van Dick Maas, over een ontsnapte leeuw, waarvoor de opnames vlak bij ons huis plaatsvonden. Die film 'De Prooi' is inmiddels in de bioscoop geweest, maar daar heb ik hem niet gezien. Zo leuk leek het me nou ook weer niet. Maar hij zal vast nog wel eens op tv komen. Misschien ook wel op Netflix en dan ga ik alsnog kijken.

9 opmerkingen:

Sjoerd zei

Ik zou zeggen dan wacht je wat op beter weer voor die buitenopnames, maar dat is natuurlijk te kort door de bocht

Alet Venhuizen zei

Wat leuk om 'achter de schermen' mee te hebben kunnen kijken.
Ik begrijp dat je nu wel nieuwsgierig naar de film bent geworden!
Fijne zondag daar!

schrijfselsvanmij zei

de eerste Flodder films werden bij mijn ouders en schoonouders in de buurt opgenomen. Was leuk om te zien.

Jeanne zei

Ik vind het altijd leuk om te zien, hoe zo'n film gemaakt wordt en dan later het eindresultaat erbij te bekijken.

Pippa's Hus zei

Brrrr, ze hadden de opnames beter vandaag kunnen maken! XX Esther

Matroos Beek www.beekblog.com zei

Leuk dat je hier getuige kon van zijn!

memvan7 zei

Vanuit onze kerk zijn een paar keer diensten rechtstreeks uitgezonden op zondagochtend. Ook daar zit al veel voorbereidingstijd en besprekingen enz. in. En 2x oefenen van te voren, op zaterdag nog zonder camera en op zondagochtend met camera (dan zit je dus al om 8.30 in de kerk voor een dienst die om 10.00 te zien is). Maar goed, zoiets is life en wat jullie zagen is dat niet. Vroeger gewoond in de buurt waar ze een boerderij hebben opgeblazen voor een film, weg afsluiting/ geluidoverlast enz. Daar hebben ze wel gewacht met de juiste weersomstandigheden.

Mirjam Kakelbont zei

Ik krijg het al koud als ik naar de acteurs in het water kijk.
Wat leuk dat je getuige was van het maken van een film! Dat zullen maar weinig mensen kunnen zeggen.

Els04 zei

spannend!