Totaal aantal pageviews

dinsdag 27 juni 2017

Goes

Wat is Goes een leuke stad.
Ja, ik postte gisteren over Haarlem, omdat dat al een tijd geleden was, maar in mijn hoofd zat ik nog in Zeeland natuurlijk.
Enfin, Goes. Ik ben er in het verleden wel geweest, maar nooit op de manier dat ik Goes nou eens uitgebreid ging bekijken. Ik was er wel eens in het ziekenhuis om een klasgenoot op te zoeken. En mijn vader toen die daar was geopereeerd. Ik heb er met mijn Zeeuwse vriendin S. die er vlakbij woont,  geschaatst en we hebben er ook wel eens gegeten. In de kweekschooltijd ben ik er een enkele keer  uit geweest. In de omgeving heb ik vroeger veel gefietst. Maar kénnen, nee dat zou ik niet zo kunnen zeggen.

Nou was het wel prachtig weer, overal bloeiden rozen en stokrozen. De mensen waren vriendelijk en er was veel te zien. Er waren ook een paar heerlijke terrassen en dat kwam mooi uit want het was bloedheet vorige week.

Verder is er een heel aardig museum waar op dit moment een superleuke tentoonstelling is en waar ik wel een apart blogje aan wil wijden.
Maar ook de rest van het museum vond ik leuk. Met klederdrachten en veel Zeeuwse zaken

Kerkuitgang te Kapelle, door J.C. Klinkenberg (1854-1925)
Fietsend door de stad zagen we een paar gigantische muurschilderingen. Ook de moeite waard.




Ik begreep trouwens niet meteen  wat ik zag, heel gek. Nu weet  ik dat het een gouden versiering van een Zeeuwse kap is.
Nou hoe dan ook, een dagje Goes is echt leuk. Een aanrader.

15 opmerkingen:

Anita Willems zei

Ik moest ook drie keer kijken naar de schildering van de Zeeuwse kap. Wel erg knap geschilderd.

Marlou zei

Goedemorgen Bertiebo,

geen gek idee, om eens een dag naar Goes te gaan.
Gouden tip! Ik ben er nog nooit geweest, maar eens moet de eerste keer zijn...

Groetjes!
Marlou

.

Emie zei

Ik was er in maart (https://wonenincaldese.wordpress.com/2017/03/17/goes/) en heb ook genoten van Goes. Ben benieuwd naar je volgende blog er over.

Matroos Beek www.beekblog.com zei

Ik ga ook graag naar Goes. Vind ik echt iets hebben.

zeeuws knoopje zei

Goes is erg leuk, ik heb altijd het idee dat de mensen er gemoedelijker zijn dan in Middelburg. Wist je dat de maker van de muurschilderingen er ook een in Vlissingen heeft gemaakt?

Vlimbouter zei

Ik was er enkele jaren geleden op een marktdag. Zo fijn. Ik zag er zelfs een paar oude vrouwtjes in Zeeuwse klederdracht.

Els04 zei

mooi!

KnutzEls zei

Geboortestad van mijn moeder. En toch ken ik het daar niet. Dus noteren op de nog te bezoeken lijst 😕

Jeanette Renting zei

Prachtig die muurschilderingen van een Zeeuws meisje. Oude plaatjes op een nieuwe manier, ik ben er dol op.

Happy Earl Grey zei

Goes is geweldig, Zeeland heeft wel meer verrassingen. Ik kom er graag, ook al is het niet regelmatig. Die muurschilderingen zijn prachtig!
Groetjes El

Sjoerd zei

Ik kan dit volmondig bevestigen. Ik ben er vorig jaar geweest en heb me daar ook goed kunnen amuseren.

Marthy zei

Schitterend , die muurschilderingen, vooral die laatste natuurlijk.

In de weer zei

Prachtig vind ik dat, die gigantische muurschilderingen.

Alet Venhuizen zei

Ik ben nog nooit in Goes geweest. Maar zo te lezen een leuke stad. De muurschildering zijn prachtig gemaakt!

Villa Zeezicht zei

Ja, Goes is hartstikke leuk! Gezellig en charmant. Je kunt er leuk winkelen maar ook ronddwalen door het centrum en het haventje. Ik kom er dan ook graag!