Totaal aantal pageviews

vrijdag 9 juni 2017

Haasje Over

Op Caroliens blog, kon je meedoen met een kaartenruil.
Je kreeg dan iemand toegewezen en de bedoeling was dat je om de zoveel tijd een kaart aan diegene stuurt met een letter van het alfabet.
Dus... ik stuur een kaart met een afbeelding van een aap en de volgende keer stuurt zij mij een kaart met een bloem of een beer of een boot of....
Leek me leuk, dus ik wilde meedoen.
Het is trouwens best lastig hoor om iets te vinden voor iemand die je totaal niet kent. Al weten we natuurlijk nu best al wat van elkaar. Dit is mijn kaart voor haar met de letter H. De H van Haasje over. Ik vind hem zelf erg leuk.
Bovendien herinnert het me aan het eindeloze bokkiespringen dat we vroeger deden. In lange rijen, het hele schoolplein rond. Bokkepiejeeën heette het bij ons. En ook wel Haasje Over.
Ik was en ben een stijve hark, maar dit kon ik goed. Echt goed, ook over hoge ruggen. 'Kop in de zoutzak', riep je,  als iemand zijn of haar hoofd nog niet goed naar beneden had.
Het allerleukst was het als de bokken zo opgesteld stonden dat je niet een extra tussensprong hoefde te maken.
Ook dit spel heb ik toen ik juf was wel eens met de kinderen in de gymzaal gedaan. Maar het lukte nooit echt goed en het werd ook niet overgenomen om buiten te gaan doen. Jammer.
Kringspelletjes worden ook niet meer gedaan.
Toch was het leuk. Echt!

Ps.: Carolien heeft net weer een nieuwe ruil, deze keer met brieven. Klik

9 opmerkingen:

Matroos Beek www.beekblog.com zei

Wat een prachtig kaartje! Ik weet niet of ik het nog zou kunnen, haasje over, maar bij het zien van dit voel ik me zo weer door de lucht suizen. Heerlijk beeld.

izerina zei

Wij lieten vroeger ons hondje "bokje springen". Die was beter dan de kinderen.

miekequilt zei

O ja bokkiespringen. Dat was echt leuk. En je kaart is ook leuk zeg.

Vlimbouter zei

Haasje over deden wij niet, maar wel vele kringspelletjes.

Jeanne zei

Herkenbaar, deed ik ook graag vroeger. Waarom die huidige kinderen het niet meer doen op het schoolplein is me ook een raadsel.

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

haha, wat een enig idee: kaarten sturen met dit idee er achter...
Heel geestig en dat van dat bokkiespringen maakt bij mij ook heel wat los.
Wat hebben we dat veel gedaan!
Ik was er best goed in, toen. En inderdaad het hele schoolplein over. Heerlijk!

Ik heb het ook geprobeerd in de gymzaal met de kinderen, maar nee hoor: ze bakten er niets van!
Dingen raken uit de mode en dan komt er wel weer iets nieuws.
Nu iets met een draaiend dingetje. Maar een beetje bokkiespringen... nee. Jammer toch?!

Prettig weekend!
Groetjes van Marlou

.

debora zei

ik doe ook mee met de kaarten abc van Carolien en vind dit heel leuk.
mn kaartenmaatje en ik weten zo al veel van mekaar dat het al brieven worden,zelfs de moeilijke letters lukken..mn maatje had vorige week de Q..en wat een moeilijke ze heeft de doos van havervlokken van Quaker gebruikt,ik vond dat super..nu was ik de R...en wat raad je...ja!!roodkapjeskaart die ik maakte!!als we de kaart niet vinden maken we ze zelf..het zal al raar doen als het stopt...
en wat "haasje over"betreft..oeioei..ik kon dat niet!!!ben ook niet groot en geraakte er nooit over..nog nachtmerries van hihi;groetjes en fijn weekend

Pippa's Hus zei

Wat een fantastische kaart! Bij ons heette het bokje springen, hele rijen buiten op het plein...XX Esther

Alet Venhuizen zei

Je kaart is geweldig!