Totaal aantal pageviews

vrijdag 30 juni 2017

Kattencafé Kat en Schotel

We zagen in Goes (jaja, Goes is hot) een kattencafé. Ik had er al eens iets over gelezen, maar dat was ik toch een beetje vergeten.
Ik was er niet naar op zoek of zo, maar nu ik er langs kwam ging ik natuurlijk even kijken.
Ik ben hartstikke allergisch voor katten, (er was een tijdelijke opleving, maar die is weg) en dus kon ik niet lang binnen zijn en ik ging er al helemaal niks drinken of eten,  maar eventjes kijken, dát mocht.




Ik zag een kat die lekker aan het spelen was, een kat die heerlijk lag te pitten en eentje die lag te spinnen in het zonnetje.
Mensen, klanten bedoel ik,  waren er op dit moment niet, maar de bedoeling is dat mensen daar komen voor een hapje en drankje, net als in een gewoon cafeetje. Met als extraatje: een kopje. Of een heleboel kopjes.
De katten zijn asielkatten die hier mogen (ver)blijven. Ze kunnen niet geadopteerd worden; er wordt ze hier een mooi leven gegund.
Wat een idee zeg, er zijn natuurlijk zat mensen die geen kat kunnen hebben, maar die het wel fijn vinden om er met eentje te knuffelen. Dat kan ik me best voorstellen. Leuk idee, uit Japan afkomstig las ik.

Wat me heel erg opviel: het was er brand-en brandschoon. Fris en modern. Het rook niet eens naar kat. Ik zou er echt met een gerust hart iets kunnen gaan drinken denk ik. Maar ik nam het risico niet.
Voor meer info: klik

9 opmerkingen:

Marlou zei

Goedmeorgen Bertiebo,

wat een leuk idee: een kattencafé...
En Goes! Daar moet ik maar eens naar toe.
Je bent echt een ambassadrice voor Goes!
Daar kun je zo aan de slag...

Groetjes en alvast prettig weekend!
Marlou

.

izerina zei

Toevallig zat ik dat café deze week op Facebook voorbij komen. Lijkt me leuk.

Els04 zei

tof!

Jolande zei

Dat kattencafé in Japan heb ik een poos geleden op tv gezien, leuk dat het nu ook overgewaaid is naar Nederland.

Thérèse zei

Wat gezellig. Als ik eens in Goes kom, zal ik er beslist wat gaan gebruiken.

Matroos Beek www.beekblog.com zei

Katten zijn dan ook heel proper en ruiken zelfs fris of nemen de geur van de omgeving op in hun vacht. Het stinken komt voor als er een kater zit die in huis sproeit. Dat moet je helemaal niet hebben natuurlijk, maar dat zullen ze in dat kattencafé wel weten.Een gecastreerde kater sproeit niet. Zo ene heb ik. Heerlijk beest!

Vlimbouter zei

Oh, wat zou ik daar graag iets gaan drinken! Ik onthou het adresje voor een eventueel volgend tripje naar zeeland.

Sjoerd zei

Ik wist niet dat het er was... Ik heb drie katten, ik was er zo naar binnen gegaan.

Villa Zeezicht zei

Ik had ervan gelezen, maar nog niet bezocht. De eerstvolgende keer dat ik in Goes ben ga ik hier zeker eventjes naar toe als kattenliefhebber pur sang!