Totaal aantal pageviews

zondag 18 juni 2017

Liegen

We stonden allebei in hetzelfde rek te snuffelen in de modezaak. Zij bij haar maat en ik bij de mijne. Haar telefoon ging. Met de meest verschrikkelijke beltoon die je je voor kunt stellen, maar dit terzijde.
Ik kon het hele gesprek volgen, sterker nog: ik moest het wel volgen. Ze stond vlakbij en had een zeer duidelijke stem.

- Hee hallo
- Nee eigenlijk niet
- Het is hier even heel erg druk, dus ik heb eigenlijk geen tijd.
- Ja, een gekkenhuis hier, maar dat was te verwachten. En vooral nu P. ziek is en ik
- Ja maar..
- Ik denk dat het beter is dat ik je met een half uurtje even terug bel. Dan is de ergste drukte misschien
- Nee echt niet. Oh er komt iemand binnen en de telefoon van P. gaat ook. 
- Oké, een kwartier dan, tot zo.

Waarop ze de telefoon uitzette en in haar tas deed.
Ze keek me aan en gaf een vette knipoog.
Daarna snuffelde ze verder... en ik ook.

15 opmerkingen:

schrijfselsvanmij zei

Zo, die was druk bezig ;-)

Wieneke zei

Er zijn nu eenmaal dingen, die altijd vóór gaan :-)

Happy Earl Grey zei

Niets is wat het lijsten waarschijnlijk heeft zij, zoals ik altijd zeg, het pinoccio-virus. Ik hoop dat je nog bent geslaagd.Fijne dag en groetje's El

KnutzEls zei

Je zou er zo een cartoon van kunnen tekenen.... 😁

Sjoerd zei

Een verstandige vrouw, denk ik dan.

Matroos Beek www.beekblog.com zei

Slim! Leuk stukje!

Mrs. T. zei

Een leugentje om bestwil ...

Marthy zei

Ik mag ze wel, dit soort vrouwen.

Mirjam Kakelbont zei

Assertieve vrouwen...ik smul ervan.

pourquoi pas ??? zei

Ik vind het geen liegen maar jokken en dat mag vind ik. ;-)

Emie zei

In tegenstelling tot alle andere reacties vind ik liegen nooit leuk, zelfs dit soort leugentjes niet. Het verhaal is wel heel leuk beschreven, ik zie de hele situatie voor me.

Het lieve leven... zei

Wat ik mij dan afvraag is...waarom kon zij niet eerlijk zeggen....nu echt niet want ik ben iets leuks voor mezelf aan het uitzoeken. Zou ze het idee hebben dat dat niet zou worden geaccepteerd? Een uitdaging voor haarzelf lijkt mij ;) Maar misschien was ze stiekem even de winkel ingeschoten onder de baas zn tijd ;);) Leuk beschreven!

Els04 zei

zalig!

Ageeth Mooij zei

Ach ja, soms moet het rechtsom en gaan we linksom.

lien zei

Oh die heeft volgens mij een spannend leven :)