Totaal aantal pageviews

zaterdag 3 juni 2017

Pioen en Bloomon

Wat is ze mooi hè, deze pioen.
Ik zeg ' ze ' want ze heet Sarah Bernhardt. Genoemd naar een van de grootste actrices in de 19e eeuw, de diva van het Franse toneel. 'The Divine Sarah'. (1844-1923)

Deze foto van Sarah heeft jarenlang in mijn kamer gehangen. Tot ze een beetje verbleekte, maar ik zal de kaart altijd bewaren. Gevoel voor drama is mij in het geheel niet vreemd, hahaha.

De pioenroos Sarah Bernhardt, zit in een bos bloemen die ik in de kamer heb staan, van Bloomon.
Zij van Bloomon,  doen er dan altijd een kaartje bij met wat informatie over de bloemen. Dat vind ik leuk.
In het boeket zit bijvoorbeeld ook een roos die Miss Piggy heet. Op de onderste foto kun je haar goed zien.

Bloomon werkt goed. Je bestelt van tevoren je boeket, klein, middel of groot. Ik doe middel.
Dan krijg je de bloemen thuis afgeleverd en ze vertellen je vrij precies wanneer dat zal zijn. Ben je niet thuis, dan zetten ze de bloemen in een emmer voor de deur of als je dat wilt bij de buren.
Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit. Zeer.
Bijna altijd staat het boeket twee weken en dan zijn er nog wel een paar die-hards die zo in een klein vaasje kunnen.
Je kunt het net zo vaak doen als je zelf wilt en je kunt het ook op ieder moment afzeggen. En online weer oppakken. Alles heel makkelijk.
Aanvankelijk vond ik het nogal duur. Te duur eigenlijk. Voel me dan altijd een beetje schuldig.
Maar ik kon toen geen bloemenwinkel vinden waar ik zelf losse bloemen kon kopen.
En ik houd juist van zo'n boeket losse bloemen. Dat het er niet uit ziet als een boeket.
Uiteindelijk vond ik toch zo'n winkel, maar voor een bos van het formaat dat ik wil, was ik nog duurder uit.
Bovendien vind ik de combinaties die Bloomon verzint altijd erg mooi. Iedere keer weer anders. Het is maar de vraag of ik dat zelf zo zou kunnen.
Dit is het boeket van deze week:

De bloemen staan hier in de gang omdat Noor en Jet hier waren en ik dat niet zo handig vond met die bloemen. Inmiddels zijn ze weer in de kamer.

Toch vind ik het nog steeds een uitspatting hoor. Maar wel eentje waar ik blij van word.

17 opmerkingen:

Kitty zei

Erg mooi zo'n los boeket!

Wieneke zei

Ach, je kunt het wel over een uitspatting hebben... maar bedenk eens wat je wekelijks kwijt zou zijn als je zou roken. En ik ken mensen die zeuren over bijv. die dure sinaasappelen maar wel in een weekend een krat bier en een aantal flessen wijn opmaken. Moeten zij weten natuurlijk, maar ik haal er mijn schouders over op. Kwestie van keuzes maken.
Ik geef graag geld uit aan goed eten en veel fruit en zo. Zoveel mogelijk biologisch, dus prijzig, maar we roken niet en we drinken geen alcohol (meer).

anne zei

Prachtig boeket, geniet er maar lekker van.De boeketten , die ik zie van Bloomon zien er alijd zo mooi uit, en wat leuk dat ze er informatie bij geven over de bloemen. Ik vind het ook nogal prijzig, maar nu ik lees dat ze toch wat langer staan...en de reactie van Wieneke lees...helemaal gelijk.. ik twijfel:).

Matroos Beek www.beekblog.com zei

Prachtig die pioenroos. Ik vind ze ook zo mooi.

Ageeth Mooij zei

Ik vind het een groot feest in een vaas. Vorig jaar heb ik twee keer een boeket laten bezorgen bij mijzelf. Gewoon een abonnement nemen en het pauzeren, wijzigen of stopzetten wanneer je wilt. Voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn zusje een giftcard voor een boeket. Ik heb er vier maanden voorpret van gehad en vorige week het boeket laten bezorgen. Met het warme weer zijn een deel van de bloemen na ruim een week wel op (ondanks de tips voor verzorging). Vanochtend heb ik de anderen op een kleinere vaas gezet. Daar kan de bloemist niet aan tippen, ook qua samenstelling en smaak niet. Puur genieten!

Emie zei

Pioenrozen: ik zou er zo een hele blog aan kunnen wijden, zo mooi vind ik ze. Pracht boeket en gun het jezelf van harte!

Marthy zei

Prachtige boeketten en je mag het jezelf gunnen. Misschien ga ik het me ook wel gunnen.

Mrs. T. zei

Mooi! Ik heb vandaag maar weer een orchidee gekocht na een paar weken losse bossen bloemen.

Jeanne zei

Minstens één keer in het pioenrozen-seizoen mag ik mezelf een bos cadeau doen. Dat is nu, bij ons staat de vaas vol met pioenrozen, altijd prachtig!

In de weer zei

Prachtig en och van tijd tot tijd mag je jezelf wel verwennen.

schrijfselsvanmij zei

Mooi! Volgens mij leveren ze niet in Duitsland, moet dat toch eens nakijken. Wat ik me gun? Gelnagels :-)

Alet Venhuizen zei

Ik vind de boeketten van Bloomon prachtig. Jammer dat ze dat hier niet leveren.

Vlimbouter zei

Je hebt groot gelijk dat je die boeketten bestelt. Bloemen brengen altijd vreugde in huis.

Jeanette Renting zei

Prachtig boeket. En als je er zo blij van wordt is het geld dat goed besteed is.

Marlou zei

Hoi Bertiebo,

schitterend, zo'n boeket!
Ik koop eigenlijk nooit bloemen, maar pluk ze wel.
Nu heb ik ook weer een prachtboeket uit de berm naast de weg naar de polder.

Zo mooi fris!
Maar of ze twee weken staan?

Dagdag!
Groetjes van Marlou

.

Mirjam Kakelbont zei

Juist fijn dat je jezelf deze uitspatting veroorlooft. Je geniet er toch ook van? Te gekunstelde boeketten zijn aan mij ook niet besteed. En ik heb vijf jaar in een bloemenwinkel gewerkt en dan ben je niet zo snel tevreden.
Dit is een mooie, afwisselende bos bloemen. Inderdaad net of je de bloemen in het veld geplukt hebt. Lachen, de roos die Miss Piggy heet (-:

Els04 zei

O mooi, wil ik misschien ook wel...