Totaal aantal pageviews

zaterdag 24 juni 2017

Rommelmarkt(en)

Daar viel ik me toch even met mijn neus in de boter. Ik was in Groede (Zeeuws-Vlaanderen), ik las de Badkoerier en zag dat er maar liefst drie (3) rommelmarkten te bezoeken waren, afgelopen zaterdag.
Dat werd mijn dag. Ik wilde ze alle drie.
De eerste was in Aardenburg en dat was een fijne.

Nauwelijks echte handelaren en heel aardige mensen. Zoals deze meneer die desgevraagd best even wilde poseren naast zijn waar.
We dronken iets op een terrasje en hadden een leuk gesprek met twee Belgen. Daarover later meer.
Vervolgens gingen we naar de rommelmarkt van Schoondijke. Dat was helemaal niks. We waren er om een uur of twaalf geloof ik en toen waren de meeste mensen al aan het opbreken. Terecht, iedereen was natuurlijk naar Aardenburg gegaan.
Verder ging het, naar Hoek. Dat is vlakbij mijn oude woonplaats Terneuzen. Dit ritje was zeer verantwoord, want we wilden deze week toch ook fietsen in die buurt.
Ha, zo'n vakantieweekje zit altijd vol plannen. Dus dan hadden we dat maar vast gedaan.
Maar eerst dus nog de rommelmarkt.

Ach had ik toch maar meer muren. Ik zou de bordjes kopen en ophangen.
Ook op deze markt: echt rommel. Heerlijk.



Verder kochten we deze dag, afgezien van een paar rommelmarktboeken,  een nieuwe Renault Kangoo.
Eigenlijk heel onverwacht.
We hadden er nog helemaal niet over nagedacht. Onze oude Renault Kangoo is nog prima hoor, mankeert niks aan voor over ik weet.
Maar dit was echt een koopje. En in zo'n beschaafde tint. Toch zeker in vergelijking met de huidige, knalrode.
Dus we sloegen toe. Net op tijd, want er waren natuurlijk kapers op de kust, dat kun je je zeker wel indenken, toch?

De prijs?  0,50 eurocent!







8 opmerkingen:

miekequilt zei

Drie rommelmarkten op één dag. Heerlijk!!ik kan me niet voorstellen dat je alleen die Kangoo hebt gekocht.

Matroos Beek www.beekblog.com zei

Wat fijn te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hadden! Aardenburg is een gezellig stadje hé. Het heeft iets. Ik begrijp alleen niet dat er zo weinig mensen naartoe gaan. Iedereen wil altijd shoppen in het veel te drukke Sluis. Jullie zochten tenminste de rustige plaatsjes op. Veel plezier met de nieuwe Renault!

izerina zei

Wat leuk,die kangoo

Villa Zeezicht zei

Haha, wat leuk die nieuwe Kango! Ik was al verbaasd.. maar nu snap ik het hoor ;o) Het gekke is dat ik eigenlijk nooit naar d'n Overkant ga 'rommelen', maar als ik jouw post zo lees is dit toch wel een leuke tip!

Sjoerd zei

Haha, het slot was verrassend... Rommelmarkten zijn niets voor ons, we hebben zelf al rommel genoeg...

lien zei

Haha die poserende meneer wordt nou bewonderd door al ons blogvrouwen! Hij moest eens weten...:-)

Het lieve leven... zei

hihi...leuk!! Heerlijk dat rommelmarkten!

Els04 zei

zalig!