Totaal aantal pageviews

woensdag 28 juni 2017

Water bij de wijn

We waren in een strandpaviljoen om er een kleinigheidje te eten en om wat te drinken.
Het was zes uur en niet extreem druk. Een mooie tent, met een mooi terras.
Ik bestelde vissoep á 6,95 en ik ging me te buiten aan een glas sangria á 4,50.
En toen moest ik een pil nemen.
Ik vroeg dus aan de serveerster om een klein glaasje water om mijn medicijnen in te nemen. Want sangria en die pil gaan niet samen.
'Ja' zei ze,'alleen serveren we geen kraanwater, dus dan moet u water van de kaart bestellen'.
Ik protesteerde: 'dus dan moet ik een flesje water bestellen voor 2,40 terwijl ik echt maar een klein beetje nodig heb?'
Dat vond ze denk ik ook wel raar. 'Ik zal het even aan de baas vragen'.
De baas beschikte kennelijk in mijn voordeel, want er werd al snel een glaasje water gebracht. Een heel klein glaasje, maar meer had ik ook niet nodig.
Als ze dat niet had gedaan was ik opgestapt. Echt!
Ik vind het weer typisch een voorbeeld van hoe het niet moet.
Ik weet dat de Horeca niet verplicht is om kraanwater te serveren. Ik begrijp ook dat ze kosten maken met kraanwater. Maar ik denk tegelijkertijd dat ze winst genoeg maken. En het was niet mijn enige bestelling hè, ik dronk daar iets voor 4,50.
Gelukkig deed men hier  letterlijk water bij de wijn. 

18 opmerkingen:

Alet Venhuizen zei

Ja, het soms echt niet te geloven hè

Matroos Beek www.beekblog.com zei

Gelukkig gaf men hier inderdaad water bij de wijn... het zou ook niet te begrijpen zijn. Ik vermoed dat de dienster niet goed op de hoogte was. Er is een groot tekort aan personeel in de strandtenten...gewoonweg omdat men ze niet kan vinden in dit dun bevolkt gebied. Met alle gevolgen vandien... maar dan nog had men haar beter moeten briefen.

miekequilt zei

Tja, kraanwater weggeven kost geld hè. Belachelijk idee natuurlijk. Ik geloof dat ik sowieso opgestapt zou zijn.

KnutzEls zei

Typisch hollandse knieperigheid. Alles is tegenwoordig met eurotekens geschreven.

izerina zei

En dat, terwijl je vroeger, zeker in zuidelijke landen een glaasje water bij de koffie kreeg.

Marlou zei

Goedemorgen Bertiebo,

goed stukje geschreven!!
Niet hatelijk of zo, maar gewoon zoals het was. Helder.
Net als het glaasje dat je kreeg.

Ik ben ook voor gratis water!

Groetjes van Marlou

.

schrijfselsvanmij zei

In Oostenrijk krijg je vaak een glaasje water bij de koffie. Niks mis mee :-)

pourquoi pas ??? zei

Ik vraag vaak een glaasje water erbij en krijg het altijd.
Belachelijk om zo een klein glaasje te geven.
Aan de andere kant wordt er zo vaak misbruik gemaakt van alles en nog wat door mensen.
Sommigen kunnen zo brutaal zijn.
Zo zaten wij op een terras met vrienden (2) en hadden zij voor hun kinderen zelf drinken meegenomen. Ik schaamde me rot.
fijne dag

Sjoerd zei

Je zou overal gratis water en toiletten moeten hebben. Zo duur is een glas water niet.

Jeanne zei

In de horeca heb je grote verschillen. Ik kan gewoon boos worden van die 'kniertigheid'.Vooral in de toeristengebieden zie je dat, onuitstaanbaar!

Kitty zei

Waarom niet samen met de sangria? In de maag komt het toch ook samen? Maar knierterig was het wel...

Marloeskreatief zei

Oja super irritant inderdaad

lien zei

Met zo'n kleine dingen laat je je toch niet kennen als restaurant. Gelukkig deed hij water bij de sangria haha!!

Marthy zei

Aan tafel met acht volwassenen die een volledig diner bestelden met een paar flessen wijn. Water kon alleen uit de fles die betaald moest worden, opdracht van de baas. Omdat we met verschillende vrienden waren bleef ik zitten maar een volgende keer, als we met zijn tweeën zijn stap ik op. Gelukkig hoeft dat hier in Frankrijk niet, daar krijg je al een fles water op tafel zonder dat er wat besteld is.

Ageeth Mooij zei

Ik was laatst voor het eerst sinds jaren borrelen met een vriendin en we kregen ongevraagd bij onze glazen wijn een glaasje water. Daar word ik zo blij van. Dit soort positiviteit kost niets of niet veel en verdiend zich terug, vast en zeker.

Het lieve leven... zei

Was dat Zeeuwse of Scheveningse zuinigheid? ;)

Bertiebo zei

Dat was in Zeeland😁

Vlimbouter zei

In Frankrijk kan je gewoon 'une carafe d' eau' vragen en die is steeds gratis.