Totaal aantal pageviews

vrijdag 31 augustus 2012

Eenendertig

Bijna de R weer in de maand. Maar nu nog 31 augustus. 
En dit is ' Echt Hema'. Je hoort wel eens dat emigranten in hun nieuwe land niet veel missen van Nederland. Maar de Hema, ja die wel. Ik weet zeker dat ik ook de Hema zou missen. Echt mijn favoriete winkel. Altijd al geweest. Ik heb er ook nog gewerkt, op zaterdagmiddag. In zo'n nylon blauwe Hemaschort.( We hebben het nu over 45 jaar geleden) Ik stond dan niet bij een bepaalde kassa, maar ik bewoog me door de winkel en ging naar een kassa als iemand af wilde rekenen. Wat ik erg leuk vond was eau de cologne tappen. Daar waren verschillende soorten van in hele grote flessen. En dan kon je een kleiner flesje (van de klant) vullen.Er schiet me nog veel meer te binnen.  Zo  kwam ook nog eens een Belg, die een piel wilde hebben. Hij ontstak in grote woede toen ik echt niet wist wat hij bedoelde. Een piel was voor mij niet iets dat in de Hema verkocht zou kunnen worden. Enfin, het bleek uiteindelijk een batterij te zijn. Aan het eind van zo'n middag kreeg ik een echt loonzakje, zo'n lichtbruin zakje, met daarin de verdienste van die middag. Gewoon contant uitgereikt door de chef himself.  Leuk was dat.

3 opmerkingen:

Jacqueline zei

Wat een leuk verhaal Bettie. Ik vind de Hema ook erg leuk, nu vooral voor de baby spulletjes.

Marga zei

en was die chef heer Borgstijn?

Bertiebo zei

Nee, dat was meneer Dey. Maar heer Borghstijn was er natuurlijk wel!